snubblaren skrev:volvo_buster skrev:snubblaren skrev:Är det bara jag som blir frustrerad över att se farten på aggregatet?
Farten är operatörsbunden
När min far kör (68år) så går det saktare pga naturliga orsaker. Går ju inte att jämnföra med ett rullmatat, har tyvärr inte haft möjlighet att filma eftersom jag nu håller på med barkborreträd och vindfällen.
Man ska också betänka att vi inte enbart hugger 3m massaved utan allt från kubb till 6,10 timmer, därför bör man vara noga med apteringen annars rusar hundralapparna iväg ganska fort.
Ja man är väl yrkesskadad blir frusterad över allt som går under 4m/s.... Kan inte ens hugga ved för hand längre
hehehe förmodligen!
Inget illa ment men varför stirra när det tagit så lång tid för trädet att mogna?
Det som är bäst med Keslan är att min far får sitta inne och ha det ganska skönt i hytten utan att slita ihjäl sig på ålderns höst. Sen så slipper vi all brossling och framförallt så hinner vi med betydligt mycket mer m2 yta per förbrukat bränsle, nog så viktigt med tanke på vad diesel och bensin kostar idag. Traktorn drar knappt 3 liter per timme med Keslan och obetydligt mindre vid skottningen efteråt. Vi räknar 6 liter per timme x 15kr/liter ger 90kr/timme. Släng på en tia i timmen för motorsågsbensin så blir det 100-lappen jämnt. Detta är vad vi behöver köra in med Keslan för att det ska gå runt och det gör man LÄTT!!!!