mån 04 feb 2013, 21:49#209522
Simon.M skrev:1 kubiks säck stativ är det samma som alla säljer eller är det skilnad på dom skiljer ju lite i pris när man tittar runt. vad har ni o är ni nöjda ??
Har köpte alle mine från Espegård(Norsk ved), och man kommer inte undan at man får svetsa lite på dom nu och då. (veden slår ju ganska friskt mot stativet när den kommer från tranportsbandet.)
Har dock endast kört totalslut på 1 stativ, som inte går at repa, mer.
Men för et tag sen sålde dom slut på en forstärkt typ(som dom av någon konstig årsak inte lyckas sälja tillräckligt av, så dom slutade med dom) som jag lyckades hitta 2 stk av, och dom håller ihop.(Hadde jag varit medveten om detta skulla jag köpt flera av dessa forstärkta, för annars er ju orginal stativen forbruksvara om kör lite volum, er min erfarhet.)
Gissar dessa forstärkta stativ väger nästan dubbla motsvarande vanliga typen, men inget som stör mig.
Heller lite mer vikt en at dra fram svetsen i onöden.
Men hur dessa från Espegård står sig mot andra vet jag inget om.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc