lodjuret skrev:Niking skrev:Som skogsägare har du per automatik näringsverksamhet, varför skogsägare nog får räknas som yrkesverksam även när vederbörande jobbar i sin egen skog. Det gäller rimligtvis även om skogsägaren har en annan huvudinkomst än sin skog.
Självklart har en skogsägare en näringsverksamhet men aldrig roligt med regler som ökar kostnaden på en verksamhet som drivs som hobby och mest kostar pengar med minimala intäkter.
Bra mycket lättare att motivera sig att spendera pengar på saker som har med fällning att göra. Ok om jag liks ska köpa kläder och de ligger inom samma prisspann som varselkläder då är valet enkelt.
Svårt att tro att det kommer att hålla svampplockare och dylikt på längre avstånd från en själv bara för att jag syns lite mer. Tycker många saknar respekt för den skada som träd kan åstadkomma, speciellt i bär och svamptider tenderar de att kom väl nära ibland.
Niking skrev:F.ö. så brukar ju både motorsågar och röjsågar höras väl över stora avstånd, varför svampplockare torde välja att flytta på sig. Trots att tror jag att bär och svampplockare föredrar fågelsång framför (o)ljudet från motorsåg och röjsåg.
/Niklas
Nolltax AB skrev:Knackar nån på min axel vad gäller klädseln åberopar jag demens. /gubbe 58