Öppna kategorin

timm debitering

11 inlägg 7093 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

timm debitering

hardman  
#194279 va brukar ni ligga på för timmpeng när ni kör i skogen med egen traktor och griplastar kärra ? har fått förfrågning och sa att ja ville 350 kr i timmen. (inte vitt)
låter det som en rimlig summa ?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: timm debitering

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194280 600+moms tar jag

Avatar Fallback

Re: timm debitering

hardman  
#194288 med kvitto det ?

   TS
Avatar Fallback

Re: timm debitering

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194308 Ja.... ska man göra jobb måste d väl va me kvitto?!?!? utan kvitto utan moms... varför ska d bli billigare när nån vi ha saker utan kvitto?

Avatar Fallback

Re: timm debitering

Husqy346  
#194310 Du borde ju lägga dig på den nivån så att du får pröjs för den utrustningen du jobbar med.
350 ger ju inte ens betalt till traktorn.

Avatar Fallback

Re: timm debitering

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194832 Om nu grejorna är betalda och man inte behöver samla pengar till nya investeringar.
Då är man betydligt mer flexibel angående tim pris. Sen är det beroende på om det är 50 eller 250 kW traktor gissar på att det är en vanlig traktor 60-90 kW
500 kr tim då har du så att det flyter. Det är vad jag skulle haft som pris. Om allt va betalt och tyckte att jobbet va okej.

Och då är det som någon känd kommentator sa att det ser mörkt ut på avbytar bänken :grin: :grin:
Vist va de Arne Hegefors.




Zorran en som tror på virkespriserna.

Avatar Fallback

Re: timm debitering

Husqy346  
#194972 I ett sådant fall där man ska köra på entreprenad så spelar det ingen roll om du kör med avskrivna grejor eller nytt som går på amortering. Man ska ändå ta betalt så att det täcker till dessa grejor.

*Förarlön
*Bränslekostnad
*Slitage på maskiner
*försäkringar mm
Ett plus är ju också att man får in en liten förtjänst på det man gör, att göra plus minus noll jobb för att vara snäll det tjänar bara den som får tjänsterna på

Avatar Fallback

Re: timm debitering

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195021 Hade inte startat för 350:-.
Tar 600:- plus moms & de är inte svårt & få jobb.
Blir förvisso bara snabba jobb. typ 1-2 dagar för sen är det lika bra & ta dit en skotare
Om det inte är åt kommunerna runt omkring vill säga. då kan traktorn gå i veckor.

Avatar Fallback

Re: timm debitering

hardman  
#242322 har börjat ta ut 600kr/tim som ni sa. det rullar på bra :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: timm debitering

anersimyra  
#242342
hardman skrev:har börjat ta ut 600kr/tim som ni sa. det rullar på bra :)
Bra det, ditt första förslag låg 70 kronor under det jag debiterar med röjsåg. :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: timm debitering

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242403 Fast det var ju kvittolöst, då kunde nästan jag tänka mig att jobba för 350:-/h. Nästan. ;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).