Kranen pallar det men frågan är maskinen
Pa.
Ungdomshuggare skrev:Denna scorionen har jag sett i verkligen heten och den gjorde mig som skogsägare och elev på värnamos skogsbruk med mycket skruva och meka så gjorde den inget stort inflyttande på mig.. det är en mycket fin kran men den kranen är aldelles förstår dör den lille.. 400 på mohedan som vi har hemma drar ju vi hela träd med utan att har kvistat dom utan problem om man är lite smart och gör på rätt sätt
Kranen pallar det men frågan är maskinen
Pjatte skrev:vad det anbelangar skogsmaskinens storlek och och utformning så kan den konstrueras hur som hellst, men då kommer ju priset att hamna där efter, men maskinen som vi täker satsa på kommer i första hand att vara en maskin som kunderna själv får vara med och bestämma om, den ligger bara just nu på ritningsbordet och väntar på dom mest kloka och seriösaste "kraven" som en kund vill ha.
Hittils:
ca 2 meter bred
35 hk vangard turbodiesel
400x60x15,5" trelleborghjul
hydraulmotorer i varje hjul
stödben
4,5 meters farma-kran med en 20 meters winch som tillbehör
4-5 tons lastförmåga, kanske lite till
8x8
möjlighet att kunna banda hela ekipaget
utan hytt, tillval efter önskemål, men störtbåge som standard med tak
60A generator
360 graders snurrstol
5-7 spaks ventilpaket
rejäl belysning
FLER ÖNSKEMÅL ELLER TIPS!!!!???? 🧠
Pjatte skrev:2-spakssystemet skall undersökas, ganska så snarast.
kort kommer att komma så fort produktionen startar, kan för tillfället ta lite tid pga. att dom har några "mactracar" kvar att bygga för leverans, samt att det e lite saker i vägen i verkstan.
Pjatte skrev:det går just nu lite för långsamt, pratade med mats här för ett tag sedan, och då sa han att han hade 3 st mactrac:ar att bygga, så det skulle kunna ta lite tid, men om ca 1 månad så skulle han lägga ner lite mera tid på maskinen, detta var i mitten på februari.
har lyssnat lite mer med dom på loglander-försäljarna, priset på 1,2 miljoner ska väl kunna få mats att reagera lite fortare, visserligen e ju det en ganska skaplig skillnad på maskinerna i sig, men 1,2 milj. ska nog bli ganska svårt att slå.