Logistik, Transport

Bild på maskin trailer

73 inlägg 65037 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

söderlund  
#115405 åker en hel del med nilssons maskiner :smile:

Avatar Fallback
Skogsboxer350  
#149895
Hälsingefuran skrev:Åker med denna trailer vid längre flyttar, slipper ha kojan hängande efter.

Visst är de Lars Jonssons från kilafors? :)

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

reperatören  
#152436 NC-trailer. Ett år gammal och inte svetsad! Bra grejer.

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Skog  
#193521

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Skogshuggarninorr35  
#193526 En liten sak bara till er som har chieftain-trailer upplever ni att trailern bromsar dåligt?
Det upplevde vi också och fick aldrig hjulen att låsa sig ens på grusväg med tom trailer, möjligtvis fick man en antydan till broms när vi hade nyjusterat bromsarna.

Dessutom trycktes bromsbanden ut på sidan efter ett tag på andra axeln.

När jag skulle montera dom nya bromsbanden fick jag se att nockaxlarna satt på fel sida i förhållande med våra bromscylindrar, hade det varit dragande cylindrar hade det funkat men inte med tryckande.

Fick helt enkelt lös med alla hjul och bromstrummor för att byta sida på nockaxlarna.
Och Nu har vi broms på trailern det nyper hjulen på asfalt med tom trailer och det känns verkligen skillnad med last.
I två vintrar har vi kört och det har gått bra med bromsar på bara traktorn som tur är.
Och allt detta plus lite till bara för att det har varit felmonterat från fabrik

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Skogshuggarninorr35  
#193528 Några bilder
1341767213233.jpg
1341767203653.jpg
1341767201268.jpg

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

valmet862  
#193532 Va har du för däck JD:n ?

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193533 Vi har en av de tidiga Cheftain-trailarna, inte världens bästa kvalité kanske, märks att det är blötjärn i den.

Orginaldäcken var ju skräp, fick i princip byta alla de första året. Fjärdringen var felkonstruerad så hjulen gick i hjulhusen (fin gummirök ibland), efter 2 år gick den av precis mitten av främre hjulhuset pga. felkonstruerat axelstopp som brottanvisning i rambalken, vi tog bort alla axelstopp och förstärkte den rejält, ingen risk att den ger upp där igen i alla fall. :)

Bromsarna fungerade första två åren innan de rostade ihop, ingen möjlighet att smörja nockaxlarna så de kärvade fast i låst läge. Efter modifiering och nya bromsband låser den hjulen så snart man snuddar pedalen.

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Skogshuggarninorr35  
#193534
valmet862 skrev:Va har du för däck JD:n ?


Vanliga jordbruksdäck sitter det på den.

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

valmet862  
#193535
Skogshuggarninorr35 skrev:
valmet862 skrev:Va har du för däck JD:n ?


Vanliga jordbruksdäck sitter det på den.


Jo men vilket märke tänkt jag på

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Skogshuggarninorr35  
#193539 Har ja inte helt fel är det firestone

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

krille_53  
#215334 Okej här kommer en bild på en gammal tro tjänare

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

HannuRöj  
#797369 😀 Denna gammal tråd dök upp på utvalda bilder. Pumpar nytt liv på den med min småmaskintrailer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).