Man kanske kör lite mer med pendelarmarna för att komma över stenarna med h8? även om stenen inte är så stor så brukar jag nog hjälpa till å lyfta upp armen lite det behövde man kanske inte på samma vis på 2004an.. är det en med steg 3 motor du har?
rocky skrev:Varför man bör byta ventiler är att original har för små hål så minsta smuts låser ventilerna. Dom "nya" har större hål och är mindre känsliga mot skräp. Blir snabbare flyt läge när man kör så basvägarna går fortare att åka.
Fungerar inte flyt läget till bakhjulen så märks det väldigt stor skillnad på framkomligheten. Kan vara skräp i ventilen så prova att byta den.
Kolla även i D5an under transmition så du har lika värden på diffventilerna. Kan va kabelfel som inte syns.
Är maskinen uppdaterad med senaste mjukvaran? Det har skett en del med driften i senare programversioner.
Vad jag har hört angående vätska i hjulen så verkar det som dom fyller hela däcken med vätska vilket är förmycket. Vi har haft luft nippeln i översta läget och släppt ur all överflödig vätska och det blir en helt annan maskin att köra.
Vet inte hur ni gör med hastighetspotensymetern. När jag kör vanlig terräng drar jag ner hastigheten. Är då lätt att glömma den när man står i en backe och undrar varför maskin inte orkar. Hjälper inte det brukar det räcka med att svänga lite så klättrar man fram över dom flesta hinder.
jönsson84 skrev:skulle vilja få min att gå lite mjukare,har satt i plandämpare på stolen och ändlägesdämpning på lyftkolven men skulle vilja göra mer för att förbättra komforten.