Skogsvagn (Huggarvagnar)

hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

7 inlägg 4621 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

homs79  
#187605 Sitter och funderar litte på om jag skulle montera på hudralkolv/ar på timmervangnen så man kan flytta på boggin inne från traktorn vet inte ens om det skulle funka, bara en ide som slog mig.Någon mer som fått något sådant infall. Varför jag kom att tänka på det var att man kanske skulle kunna få en vangn som svänger snabbare när man beger sig in i trånga ställen i skogen. Vangnen är en vreten 7,0 med mitten balk och ramstyrning



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

molnia  
#187606 problemet är väll att centrumbalkvagnar brukar klämma fast runt centrumbalken. Har du det glappt för att kunna göra förflyttningen tror jag du får en vinglig och ostabil vagn

Avatar Fallback

Re: hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

homs79  
#187608 ok ja dett var ju något att tänka på. tappar ju litte av iden om man måste ut och släppa på skruvförbandet varje gång man skall göra en förflyttning. det kanske inte går att flytta boggin med lass på heller ens engång på tanke på att stakarna kanske "nyper" i stockarna, humm

   TS
Avatar Fallback

Re: hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

skogshasse  
#187636 miniskotaren scorpio har det på sin vagnsdel intresant lösning

Avatar Fallback

Re: hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

homs79  
#187685 Ok. ska kolla hur det ser ut då Kanske

   TS
Avatar Fallback

Re: hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

Runtorparen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187705 Finns ju Farma vagnar som redan har hydralisk flyttbar boggi från hytten :wink:
http://www.forsmw.se/1/sv/skogsvagn-med ... 12-4wd.php

Användarvisningsbild

Re: hydralisk flyttbar boggi på timmervangn

svampbob  
#187707 Jag har det på min Avesta38 till 4-julingen och den flyttbara boggin är nog det jag är mest nöjd med hos vagnen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).