Skotare

KCR effektbox till JD 1710D Eco 3

5 inlägg 3635 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

KCR effektbox till JD 1710D Eco 3

wrytter  
#182180 Hallå forumet.

Vad tror ni om en KCR-box till markberedaren? Någon som testat en KCR-box överhuvudtaget? Blir det en väsentlig skillnad om hur man upplever effekten, samt det intressantaste, bränsleförbrukningen? Någon som vet hur motorerna mår av detta, risk för något ras pga. effekthöjningen?

Väldigt tacksam för svar då jag funderar på att ge 1710an lite steroider.

Mvh Wictor.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: KCR effektbox till JD 1710D Eco 3

rocky  
#182194 Har bara kört box på 4cylindrig JD motor och där funka det mycket bra. Förbrukningen har jag lite dålig koll på. Men på skördaren så fick vi igenom mer virke men jag vet inte om förbrukningen blev mindre.

Avatar Fallback

Re: KCR effektbox till JD 1710D Eco 3

wrytter  
#182202 Okej, tack för svar Rocky :) Skulle vara roligt att se hur skillnaden blir på markberedaren, då vi ligger på relativt högt varv under många timmar, kanske 1500-50rpm. Vore nog tacksamt ifall man kunde få högre Nm och effekt och se ifall man kunde sänka bränsleförbrukningen, finns nog isådanfall pengar att spara in på en maskin som drar mellan 25-30l/h och 20-25l/ha

   TS
Avatar Fallback

Re: KCR effektbox till JD 1710D Eco 3

avverkarpette  
#182283 Vet en Timberjack 1710B som hade satt in KCR-box o körde markberedare. Där höll inte spridarna. Spridarspetsarna brändes.

Avatar Fallback

Re: KCR effektbox till JD 1710D Eco 3

scania730  
#347781 Har kjørt med boxer i flere år på en B å en D betydelig lavere dieselforbruk å bedre drag i maskinene, motorene går jevner.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).