tor 12 jul 2012, 11:18#180399Har en John-Deere 1910E som infästningen till styrcylindrarna på vagnen har brutits sönder på och tapparna går åt helvete. Den har även blivit glapp i nedre tappen i midjan.
Finna det flera som har råkat ut för samma sak? Vore intressant att höra om alla fel som blivit för andra 1910E maskiner.
Skotare
John Deere 1910E med haverier
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 12 jul 2012, 11:20#180400hade du inte en havererad lyftkolv oxå...? 
sen vet jag om två 1910or här med sönder spruckna kranfundament som verkstan fått lappa ihop o förstärkt upp bedrövligt att de problemet ska komma igen de hände ju sist på ÖSA 250 o Kockums 84-35an
sen är ju lyftarmarna samma gamla katastrof på cf885 som förr

sen vet jag om två 1910or här med sönder spruckna kranfundament som verkstan fått lappa ihop o förstärkt upp bedrövligt att de problemet ska komma igen de hände ju sist på ÖSA 250 o Kockums 84-35an
sen är ju lyftarmarna samma gamla katastrof på cf885 som förr
Annran köre Navara sjålv köre je Na'värre
tor 12 jul 2012, 15:34#180405Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.
tor 12 jul 2012, 18:14#180417
peppar peppar
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.
peppar peppar
tor 12 jul 2012, 18:16#180418
Tja ponsse reparerar ju aldrig utan dom har ju bara service :-/
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.
Tja ponsse reparerar ju aldrig utan dom har ju bara service :-/
Rapid G, 1270G, 1510G, 810E, H8 Flerträd.
tor 12 jul 2012, 19:19#180427
Jag kan ju säga att jag skiter rätt högaktningsfullt i hur bra eller dåligt ditt gula omoderna äckel till skogsmaskin har gått. Sluta skriv massa skit och håll dig till ämnet.
Jag kan ju säga att jag skiter rätt högaktningsfullt i hur bra eller dåligt ditt gula omoderna äckel till skogsmaskin har gått. Sluta skriv massa skit och håll dig till ämnet.
TS
tor 12 jul 2012, 20:08#180428
Håller med.
Det finns inte en ända skogsmaskin som aldrig skulle gått sönder men det finns en massa skrytmånsar som inte kan erkänna att det dom köpt skulle ha något fel.
Blizzarden skrev:Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.
Håller med.
Det finns inte en ända skogsmaskin som aldrig skulle gått sönder men det finns en massa skrytmånsar som inte kan erkänna att det dom köpt skulle ha något fel.
Jag valde en gång skogen nu är jag fast...........
tor 12 jul 2012, 20:15#180429o min pappa e starkare än din pappa osv.. ni menar väl knappast att ni tog detdär inlägget på allvar? 
men hursom, har det löst sig med avgaser i hytten på dom då? synd att det ska va mekaniska fel, o såna grundläggande oxå, dom har ju haft nåra år på sig att jobba med midjor tex! en kollegas ponsse ergo vart oxå glapp i nedre tappen väldigt fort. onödiga fel skulle man kunna tycka va?

men hursom, har det löst sig med avgaser i hytten på dom då? synd att det ska va mekaniska fel, o såna grundläggande oxå, dom har ju haft nåra år på sig att jobba med midjor tex! en kollegas ponsse ergo vart oxå glapp i nedre tappen väldigt fort. onödiga fel skulle man kunna tycka va?
Signatur
tor 12 jul 2012, 20:50#180432Oberoende av maskinmärke så är det ju inte frågan om, utan när kommer det att hända någonting på maskinen. 
det enda en säljare kan lova med säkerhet är att maskinen kommer att behöva repareras i framtiden.
det enda en säljare kan lova med säkerhet är att maskinen kommer att behöva repareras i framtiden.
tor 12 jul 2012, 20:54#180433Man kan juh aldrig komma ifrån reparationer om man inte kommer på nåt evighetsmaterial som inte slits. Valmeten jag körde hade inte haft några direkta stora haveri på den tiden han jag körde åt hade den.. men de kommer juh tids nog. en del av (vissa) haverier kan juh bero på körsätt t.ex. stora överlass,köra mkt fort i terrängen ren vårdslöshet..
tor 12 jul 2012, 22:03#180446
Den är ju rätt ny då med andra ord...
Den är ju rätt ny då med andra ord...
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
fre 13 jul 2012, 00:34#180454handla inte den här tråden om 1910? o int massa jävla svammel???
Annran köre Navara sjålv köre je Na'värre
fre 13 jul 2012, 13:29#180482ett seriöst inlägg en 1910 som bara(nästan)rullar väg o lite timmar ska visst vara kronslut i styrlagringen kul att höra vad tier 3b kommer å dra säkert som ammen mycket annars skulle det vara fullt av annonser om deras effiktivitet

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).