sön 06 maj 2012, 22:00#174154
avesta vagn får det väl bli.Först köpa en polaris x2 om den kommer med servo. hoppas få svar om det i juli eller augusti om modell 2013 får det. annars får väl bli japnskt.Bäst kvallitet. Men polaris med längre axelavstånd och turf lockar mig. också hört polaris servo ska vara lite traktor lätt. Gillar inte yamahas servo. går för tungt och ändå ingen direkt känsla. i skogen vill man ha lätt. artic cat ska tydligen ha lätt servo med.
Men till vagnar nu då.Står ju mellan alvesta och kranman. Läst 8 timmar idag om dessa vagnar.alvesta tycker jag bäst om.Men bra båda.Sedan älskar man ju vagnen med navdrift och mowi kran. Tyvärr så ingen flyttbar boggie tex. Men å andra sidan ska ju vinschen fan inte sitta på kranen.hur kan dom missa detta? ska sitta på vagnen och på grinden. Det har vagnen med mowi på ju bara.
säg 150 plus moms för avesta och 80 plus moms för polarisen x2. 230 tusen ca totalt. vad får man för det annars? lite så får man tänka ju. alstor kostar det dubbla. Då lastar den inte mer en ca 2 ton med. bättre i skogen ja visst. men då kan man knappt ha den till annat heller.
Men det jag undrar hur jobbigt och långtid tar det koppla bort avesta vagn från en atv? kanske blir så man fan aldrig orkar nöjes åka eller ut och reka?
får nog säga lutar åt en billigare avesta kranvagnen. kanske börja med den eller krananman 1700 eller 1800. vad skiljer det på dom två?
sedan måste jag tillägga lastflaket med tipp och maxlast på 1400 kg till avestan lockar jäklar. ha köra ved på och tippa av till huset jag inte köpt en hahah. säljer det jag har och bor i lägenhet så länge faktislkt. men mitt på landet vart annars*S*