lör 31 mar 2012, 13:54#168817
Bertilsson skrev:- Tråden har berört mycket på dessa 10 dagar. Ursprungsfrågan gällde vilken framställning Ingvar kunde göra mot Södra. Anser ni att det är färdigbehandlat?
Från Ingvar önskas något tydligare förklaring omkring hur tydligt försiktighet skulle iakttas vid avverkning diskuterades och accepterades.
Hur tydligt begärdes förflyttning av transport till åker?
Finns något att luta sig emot omkring de måttliga skador som skulle tillåtas på den gamla vägen?
(Den gamla vägen såg mycket pittoresk ut på bild före avverkning. Den borde sett naturlig ut att skydda.)
Har någon kontakt gjorts mot Södra under dessa 10 dagar?
Vad kan ni skogsägare dra för lärdomar av bolagens agerande? (Ni får även nöja er med att tänka tyst.)
Jag har inte fått tag på min inspektor än, men kommer att kontakta honom för ett möte under nästa vecka.
Jag kommer att hänvisa till den miljöpolicy som är underskriven av alla stora bolag och kräva att i första han den andra vägen, som inte är på bild här, rättas till, eftersom det är en mer allmän väg som fungerar som promenad och ridvägar för hela byn här, och nu är totalt oframkomlig ens till fots.
I andra hand ska även den väg som är på bilder här iordningställas, med hänvisning till att eftersom boalget har rätt att avverka när dom vill, så är det även deras ansvar att rätta till efter sig , när dom då väljer en olämplig tid. samt det faktum att jag bett dom ta en annan väg.
Nekar dom, så får man ju ta ställning till det då.
zorran skrev:Jag bygger inte en väg för skotaren varför skulle jag göra det?
Zorran en som tror på virkespriserna.
Det är skogsvägar använda av skotare som åtminstone jag pratar om i denna tråd.