Skotare

Kommer komatsu med något nytt?

125 inlägg 56818 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166540 Men en sak som är bra är att valmet har fått på krantilt på skotarna,


Dom har gjort en annan sak oxå dom har petat ner JD på sca statistik databas i TU och även i mätning... I TU o mätning har ju TJ/JD lett över alla andra märken med hästlängder ända sen 1270B fram tills E serien kom då börja JD tappa :roll:

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

schough  
#166544 Lite kul att läsa igenom tidigare inlägg om vad folk har hört och sagt...... jämfört med slutresultat.........

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Gubben  
#166567 En säljare ringde i går och kommer ut till veckan . Han sa att dom första maskinerna som levereras inte har någon hytt dämpning fast det kommer senare och kommer eventuellt att kunna eftermonteras på dom första. Fast det var inte säkert att det blir så att efter montering var möjlig. Som han förklarade så påminner systemet om rottne comfortline. Så jag tror man väntar innan man tar beslut om byte.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

JD 2006  
#166608 Det är väl skogsmaskiner i ett nötskal....kommer en hel hög med uppgraderingar efteråt som dom egentligen skulle haft på från början :sad:

Måste tillägga att man blev då inte imponerad vad man ser på bilderna iaf, men kanske ser bättre ut i fält.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Gubben  
#166642 Dom har väll hittat nya punkter o prickar den heter ju bara 865 än så länge.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Herr Krånglin  
#166654
Goofy skrev:tråkigt bara att hytten fortfarande ser liten ut. ja e nästan helt säker på att ja kommer få göra likadant i deras nya hytt som i deras gammla. nämligen resa på mig varje gång ja ska snurra runt stolen



Att hytterna är för små är entrepenörernas fel .
År av tjat om att man inte har några pengar har lett till att tillverkarna tror att alla maskinägare ser ut som krigsfångarna från ww2 .

Eller jag kanske har fel .....
Kanske har för livlig fantasi pga fredag kväll och min vän från usa (jack daniels) sitter och håller med och eldar på varje påstående :-@

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Goofy  
#166721 Jag e över 2 meter å då krävs de lite plats i hytten för att ja ska få plats med mina ben. Hejja tigercat för hytten den e oslagbar å som valmet haft som argument tidigare till en liten hytt e för att man ska kunna se utåt ordentligt men ingen tanke på att de faktist finns folk som e längre än 1,85

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Valmet 941  
#166746



Komatsu 865 och Komatsu 860.4

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166772 jag är också 2 m men jag har aldrig behövt resa mig i en valmet skotare :mrgreen: visst att jag får dra åt mig benen lite för å få med fötterna men det är då inte nån större skillnad på plats än i jds D modeller tycker jag iaf. Men synd att de inte kan ha hyttdämpning och allt som sku vart med från början, de kunde ju ha väntat lite och gjort det ordentligt tycker man

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Goofy  
#166781 mina knän fastnar iaf i dörrstolpen när ja ska snurra runt stolen i en 860..4 när ja va å provade en sådan så valmet eller komatsu e ett stort nej för mig iaf just på grund utav hytten. ja jd hytterna e inte specilt stora heller. fördelen med nya e serien e ju att man inte fastnar med varken knän eller fötter när hytten snörrar :P

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166793 Ni som inte kan snurra stolen för att ni är så stora, vet ni att stolen sitter på skenor och kan dras bakåt? Mvh/190cm utan snurrproblem.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Goofy  
#166808 jodå de e ja fullt medveten om men man ska inte behöva flytta stolen framåt eller bakåt varje gång man ska snurra runt stolen. gör en ordentlig hytt istället. finns många exempel på marknade att de går

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

novis??  
#166829
Gubben skrev:En säljare ringde i går och kommer ut till veckan . Han sa att dom första maskinerna som levereras inte har någon hytt dämpning fast det kommer senare och kommer eventuellt att kunna eftermonteras på dom första. Fast det var inte säkert att det blir så att efter montering var möjlig. Som han förklarade så påminner systemet om rottne comfortline. Så jag tror man väntar innan man tar beslut om byte.

så det tror ni på ja hoppet är visst det sista som överger en skogsarbetare,för inte släpper en tilverkare en masin för att sen 3v senare uppgradera sluta drömma inte 60tal fortfarande då hemek drivax ösa mm som släpte nya grejor varje månad.Nej comfortline va visst grejor på slutet70talet o komatsu kommer som huggarn så fint påpeka 2019 :mrgreen:(comfortcustom för dom insatta)
Senast redigerad av novis?? lör 17 mar 2012, 20:13, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

rottnef9  
#166830 Jag är 190cm och tillbringar dagarna i en f10 där är det inga problem att svänga runt stolen för övrikt så tycker jag comfortline är suverän.

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

skogsjan695xl  
#166854
Goofy skrev:jodå de e ja fullt medveten om men man ska inte behöva flytta stolen framåt eller bakåt varje gång man ska snurra runt stolen. gör en ordentlig hytt istället. finns många exempel på marknade att de går


varför flytta fram och tillbaka, dra bak stolen och dra fast den där. Är man lång så når man väll pedalerna iaf.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).