towes skrev:Är lindrigt intresserad av att djupdyka i alla funktioner, men... Köpte för en tid sedan en HTC Desire (Android) till grabben (snart 15 år och telefonfreak) och strax därefter en Iphone 3GS till mig själv. Vem lägger alltid beslag på min telefon tror ni? Grabben såklart! Utan att dra några tekniska detaljer så tycker jag det säger en del (oavsett en liten prisskillnad).
Kan som kuriosa nämna att sonen sedan detta inlägget nu har en iPhone 4 och inte en enda dag går utan att han påminner sin far om att jag "bara" har en 3GS.
Min 3GS har varit med i skogen varje gång det har jobbats. Nu förvarar jag den iofs klokt vattentätt i bröstfickan men den har funkat bra. Utom en gång då den blev blöt och la av en dag, då hade jag redan räknat av drygt 6 papp från bankkontot i sinnet, men den återuppstod dagen efter likt en liten Jesus. Så nu väntar jag nog ändå in nästa modell om den håller ut till dess.
I debatten iPhone vs Android så säger jag bara: pröva båda och känn. Jag är IT-människa i en omgivning som andas öppna system, men väljer ändå iPhone. Varför? Jo - känslan. Den är svår att kvantifiera i faktatermer. Likaså är det svårt att säga till en annan människa hur den ska känna. Testa och känn och lita på känslan.