Socialt (mer om oss)

Iphone?

18 inlägg 8991 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Iphone?

towes  
#166332
towes skrev:Är lindrigt intresserad av att djupdyka i alla funktioner, men... Köpte för en tid sedan en HTC Desire (Android) till grabben (snart 15 år och telefonfreak) och strax därefter en Iphone 3GS till mig själv. Vem lägger alltid beslag på min telefon tror ni? Grabben såklart! Utan att dra några tekniska detaljer så tycker jag det säger en del (oavsett en liten prisskillnad). :smile:

Kan som kuriosa nämna att sonen sedan detta inlägget nu har en iPhone 4 och inte en enda dag går utan att han påminner sin far om att jag "bara" har en 3GS. :grin:

Min 3GS har varit med i skogen varje gång det har jobbats. Nu förvarar jag den iofs klokt vattentätt i bröstfickan men den har funkat bra. Utom en gång då den blev blöt och la av en dag, då hade jag redan räknat av drygt 6 papp från bankkontot i sinnet, men den återuppstod dagen efter likt en liten Jesus. Så nu väntar jag nog ändå in nästa modell om den håller ut till dess.

I debatten iPhone vs Android så säger jag bara: pröva båda och känn. Jag är IT-människa i en omgivning som andas öppna system, men väljer ändå iPhone. Varför? Jo - känslan. Den är svår att kvantifiera i faktatermer. Likaså är det svårt att säga till en annan människa hur den ska känna. Testa och känn och lita på känslan.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Iphone?

Kse  
#166333 Ok, jag vill gärna veta lite mer xakt vad man är mer/mindre nöjd med.
Beror ju på vem man frågar oxå, farsan tycker att varje ny telefon han får är sämre än den förra och så har det varit sen den första 010:an av resväskemodell.
I det fallet beror det kanske på att han har lite problem att anpassa sig till ny teknik :grin:

Användarvisningsbild

Re: Iphone?

towes  
#166338 OK, eftersom vi har både 3GS och 4 i familjen så kan jag ju säga att några viktiga skillnader som framförallt sonen pekat ut. (Det är ju mindre skillnad mellan dessa än 3G och 4S men ta det för vad det är.)
- Täckningen upplevs bättre i 4:an än 3GS i områden med sämre täckning. Vi kör Telia på båda så det ska vara samma master med i bilden.
- Batteritiden känns klart förbättrad i 4:an jämfört med 3GS.
- Kameran bättre i 4:an, inte för att jag lider av skillnaden men den märks när man jämför. Sen har 4:an en LED-blixt vilket saknas på min 3GS.
- Grabben menar att hans skärm är väsentligt bättre. Inget jag heller lider av, men visst, skillnad är det ju.

Kan inte se något grabben direkt är missnöjd med i 4:an. Sen känner både han och jag folk som skaffat 4S och jag har ännu inget hört i negativ väg från dom. Däremot meddelar sonen (som håller koll :smile: ) att antennen, kameran och skärmen är ytterligare vassare i 4S.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).