finskpinne- Korsholm, Finland- sön 11 mar 2012, 17:19
sön 11 mar 2012, 17:19#165617
Det gick av en 12 mm grov bult som fungerar som stoppare åt längdmätningshjulet och hindrar det från att gå för långt in eller ut. Bara att lägga dit en ny bult och köra som fan. Kanske då inte kan räknas som haveri men ändå... Tycker sånt borde hålla betdligt längre än 10000 timmar!!
Har alltid jobbat i skogen och kommer troligtvis alltid att göra det
sön 11 mar 2012, 17:50#165623
Förra helgen hände detta: nytt motorsåg: snöre gick av två ggr. gick skitdåligt med. körde punktering på huggarvagnens ena hjul, sköt två hydraulslangar
sön 11 mar 2012, 19:25#165649
Det har varit så mycket på sista tiden så jag kan inte börja skriva allt men senast i går blåste jag en slang till en matarmotor.
Jag valde en gång skogen nu är jag fast...........
sön 11 mar 2012, 19:47#165657
I princip en felfri vecka men veckan innan rök rotatorn för andra gången på maskinen efter nästan 11.000 timmar, lite surt...
sön 11 mar 2012, 20:05#165660
Avkörd drivaxel 1210 a inga beganade. 18000 kr om man har en A modell. Surt då B modellen kostar 6500 , finns begagnade då med.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.