lör 10 mar 2012, 20:29#165478
Ekorre skrev:Svärdsmuttrarna lossnade under sågning just när jag höll på att ta ner en stormfälld tall som satt fastklykad i andra träd. Jag hade just satt på nyslipad kedja och jag vet att muttrarna var hårt åtdragna. Ändå skruvade de upp sig så hela svärdet lossnade medan jag sågade.
Jäkligt obehagligt i en redan obehaglig situation.
Har någon varit med om något liknande?? Det gäller en två veckor gammal husqvarna 560 xpd. Man vill ju kunna lita på sin Husqvarna
Humm du har kört med sågen tidigare antar jag och det har inte hänt något, och sen sätter du på en nyslipad kedja å sen lossnar alltsammans direkt!!! du säger att du tvärsäkert har drage åt muttrarna, de kan inte ha vart så att de va något smutts imellan som gjorde att de kändes som du drage muttrarna hårt, sen när du starta så släppte det?? eller att du av misstag inte drog muttrarna?? har en god vän som kör 560, och ja kan garantera att de har aldrig hänt han ialf... och den har brummat i många timmar
Vill du ha en Partner med Stihl köp dej en HUSQVARNA!
hva 40, 55, 154sg, 162sg, 242g, 262tac.xpg, 262xpg, 263, 339xp, 357xpg, 359, 380, 576xp med hög toppkåpa, 576xpg-AT, jobu junior