Slurfi skrev:Nr3 var hög, resten ser normala ut.
Håller med dig Slurfi.
Har sett MYCKET VÄRRE
Kse skrev:Ja nu tycker jag att du är lite petig, att nr 3 är för hög kan jag hålla med om men absolut inte dom övriga.
Men visst ska man få avverkat precis som man själv vill, inte frågan om annat.
Nästa gång du ska avverka så tar du in en manuellhuggare och betalar honom per timme så ska du se att du får som du önskar.
Att stubbarna ser ut som på bilderna hör bara till verkligheten och är tyvärr inte så mycket att göra åt om man ska ha en skördare som gör jobbet.
foton skrev:Mangan! Förstår inte vad du pratar om. Jag är ingen fantast av höga stubbar, undrade bara om inte stubben tillförde marken näring.
När jag lärde mej plantera på 60 talet sades det att bästa sättet att plantan fick en bra start var att sätta den mellan rotbenen vid en stubbe.
Mangan skrev:Kungsis, varför inte bryta stubbarna? Då lär du ju få ner höjden maximalt.
kungsis skrev:Mangan skrev:Kungsis, varför inte bryta stubbarna? Då lär du ju få ner höjden maximalt.
Tja, vi får väl se när det blir dags. Känns inte som att det är något som det finns några rutiner för eller så är jag inte uppdaterad inom det. Används det i någon större omfattning, om det inte är speciella omständigheter?
M.v.h
Kungsis
Det skulle vara underhållande och intressant att stå brevid någon som tycker det är normalt/ok med dessa stubbhöjder, samtidigt som han försöker får bort traktorn som sitter fint placerad med en hög stubbe på underredet .