tor 16 feb 2012, 19:01#161570
Har inte checkat luftningsventilen,hur gör man det enklast ?
Och den beter sig ungefär som före jag hade den till försäljaren, blir bättre vartefter den blir varmare .
Förra gången jag körde den så gick den bra , ca två tankar bensin gick igenom då.
Är det möjligt att det kan bli is i bränslet som stockar till det ?
Förvarar bensinen ute under ett bord i blå hallen.
Tycker inte heller om att nån reparatör tar upp den så som försäljaren gjorde, han blåste inte av nånting före förgasaren togs bort, petade endast med en skruvmejsel åt sidan de värsta partiklarna.Men såg in i insuget för att kolla hur kolven var.Och ställde kolven framför insuget.
Tycker att den beter sig som om där är smuts i nån kanal i förgasaren.
Till saken hör att jag fick den till min bemärkelsedag när jag fyllde jämnt och frugan och ungarna hade samlat pengar.Kollade i gamla kvitton och den var inte billig ( 550 euro ).
Jo, jag har inte berättat tidigare men jag bor inte i Sverige, utan i Finland.Så det finns inte samma utbud av sågar här.( alltså Husqvarnas, Jonsereds alla modeller )
Kollade Husqvarna 55 , finns inte på Husqvarna.fi hemsidan i alla fall.
Tror jag plockar isär förgasaren och gör rent den ordentligt, lär finnas nån typ av förgasarrengöring som är bra.
Motorn är grovt räknat medkörd max 30 timmar totalt nu så det kan inte vara nåt stefafel tycker man.
Dane , bra det där med Volvo 240, har alltid gillat liknande .Man kan reparera dem själv