sön 22 jan 2012, 11:57#156614
Tackar så mkt uvskogen för de utförliga bilderna och förklaringarna!:)
Bara för att styrka att jag förstått:
1)Lastaren död, dess aktiveringsspak neråt, först då kan det primära uttaget och trepunkten användas tills att börja med.
2) När spaken för att höja trepunkten lyfts aktiveras det primära uttaget.
3) exempelvis om jag skall vinscha och har kranen på trepunkten och dess hydraulslang för tryck inkopplad i det primära tryckuttaget så börjar jag att först avaktivera sekundärt uttag. Således får jag hydraultryck till både trepunkt och primärt uttag.
Men det måste alltså betyda att när sekundärt uttag är avaktiverat, så ligger det en ständigt hydraultryck från det primära uttaget. I mina öron låter det som att detta skulle fresta mkt hårt på pumpen så fort ingenting är inkopplat på det primära uttaget , eller har jag fel nu (troligen:)) Fast det såklart, finns det ett "flytlägesval" på spaken för aktivera trep./ primärt uttag och att detta primära uttag endast börjar ge tryck när men "pressat" aktiveringsspaken för trep/ primärt tryck helt i bott?
Blir invecklat att försöka förklara detta i text, får hem fr jobbet o testa så snart jag skaffat hydraulkoppling till det prim uttaget:)
TACK!!
SKIT OCKSÅ, NU I EFTERHAND SER JAG ATT DU UVSKOGEN SKRIVIT VID DINA BILDER ATT OM LÅSMUTTERN ÄR I LÄGE "LÅS FAST" SÅ GES HELLER INGET TRYCK UT FRÅN DET PRIMÄRA UTTAGET.. Och därmed föll min ovan redogjorda teori om en nuffe med hydrauliskt snöblad i trepunkten, haha
Senast redigerad av aywa sön 22 jan 2012, 13:02, redigerad totalt 2 gånger.