Ruddo skrev:Blev det någon ny GPS? Skulle va intressant och veta då jag själv måste införskaffa en.
Införskaffade en Garmin Astro 220, Bra när man kan förena nytta med nöje
Ruddo skrev:Blev det någon ny GPS? Skulle va intressant och veta då jag själv måste införskaffa en.
Valmet830.3 skrev:Ruddo skrev:Blev det någon ny GPS? Skulle va intressant och veta då jag själv måste införskaffa en.
Införskaffade en Garmin Astro 220, Bra när man kan förena nytta med nöje
Torgny skrev:ok ska ju tilläggas att det var svågern som hade kontakten med LM när avstyckningen skedde så om LM eller XX far med osanning låter jag vara osagt
men bra att veta att jag fortfarande äger marken under hans uthus då
Mangan skrev:Torgny skrev:ok ska ju tilläggas att det var svågern som hade kontakten med LM när avstyckningen skedde så om LM eller XX far med osanning låter jag vara osagt
men bra att veta att jag fortfarande äger marken under hans uthus då
Aldrig fel med hållhake på svågern...
Det kan inte varit ett papper där du ger tillåtelse för svågern att ha huset på din mark? Det funkar ju. Men nu tror jag vi är från ämnet...
Torgny skrev:
nej det var en överkommelse där vi flyttade gränsen så som han sa inte det skulle bli något krångel om ahn skulle sälja
Mangan skrev:Torgny skrev:men det bästa o billigaste sättet med rågångar är ju om rågångs grannar kan gemensamt bestaämma vart gränserna går , för är bara grannarna överens o skriver ner det på papper så går gränsen där oavsett vad lantmäteriet säger
Helt fel, gränsen går där lantmäteriet har markerat att den går. Om grannarna är överens, så kan man förstås komma överens om att bruka varannans mark, men om ena säljer eller om ni blir osams så kan du glömma den överenskommelsen.
Eller som det så koncist heter i Jordabalken:
"Sämjedelning är utan verkan"
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19700994.htm