sön 08 jan 2012, 01:16#153911
HÅkan N skrev:Men men en fråga bara , du ville inte stå på knä och köra kran .
Hur hadde du tänkt nudå med denna trånga hytt ?
Du får gå upp till större modeller om du vill sitta och köra kran...
Åk och provkör ,provsittoch mät så du får plats med ben och fötter....
6000 serien har mycket bättre hytt .....................
Jag vet att 6000 serien är bättre vad gällande vänbar stol och plats för benen, har kört en sådan ganska mycket i skogen på mitt gammla jobb. Jag har också varit och provkört några sådana men det har i mitt tycke varit i för dåligt skick med utslitna bromsar, dålig koppling, och taskiga däck.
Och är de i det skick jag söker så ligger de över min budget. och ska jag vara ärlig så ligger även nr. 1 en bit över min smärtgräns.
Jag har varit och prov kört dessa bägge och jag har provat att stitta bakåtvänd och mina ben får plats och jag sitter bekvämare i dessa än när jag sitter på knä i min 600:a.
En annan sak som i mitt fall talar för 700 är att den är lägre än 6000-serien vilket gör att jag kommer in i fler av mina gammla lador där jag förvarar vagnar och andra maskiner. Låter kanske som en dumt argument men jag har lärt från min arbetsplats där chefen mot våran vilja sålde en gammal baklastare när vi köpte en till midjestyrd lastare och vi en tid senare skulle in i en gammal lada för att hämta ut tegelpannor och då plötsligt inte hade en lastmaskin som gick in i ladan.