Skotare

Officiella SKRYT tråden!

94 inlägg 248329 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150241 :-bd

Nej men fyyy allt blir såå fel om man kör sådär , de bara går sönder å de går inte å skota å inte kan du sköta servicen å huuur ska det se ut i skogen menmenmenmen :lol:
Maxproduktion med en modern skördare i 0,10 skog sav är 90 stam/h har jag minsann fått förklarat för mig :roll:

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150242 jag har höghöjdstränat! ett populärt ord inom skidåkningen ;)

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

masterchief  
#150245
Klargplutte skrev::-bd

Nej men fyyy allt blir såå fel om man kör sådär , de bara går sönder å de går inte å skota å inte kan du sköta servicen å huuur ska det se ut i skogen menmenmenmen :lol:
Maxproduktion med en modern skördare i 0,10 skog sav är 90 stam/h har jag minsann fått förklarat för mig :roll:

Måste vara någon lustig svacka det är kring 0,10 :???:
Högg 95 stam i timmen medelstam 0,2 i förra veckan :lol:

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150248
masterchief skrev:
Klargplutte skrev::-bd

Nej men fyyy allt blir såå fel om man kör sådär , de bara går sönder å de går inte å skota å inte kan du sköta servicen å huuur ska det se ut i skogen menmenmenmen :lol:
Maxproduktion med en modern skördare i 0,10 skog sav är 90 stam/h har jag minsann fått förklarat för mig :roll:

Måste vara någon lustig svacka det är kring 0,10 :???:
Högg 95 stam i timmen medelstam 0,2 i förra veckan :lol:


Nu var det väl inte riktigt så att jag höll med i den diskussionen :lol: men jag bor ju inte i Södra Blattnicksele så vad fan vet jag om att köra skördare :-@

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Herr Krånglin  
#150308
huggarn82 skrev:gick halvhyffsat ett skift för ett par veckor sen, körde inge flerträds...


Äh du ha ju ritat extra sifffror direkt på skärm glaset :grin:

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

masterchief  
#150353 Jag kan justera siffrorna hemma på den bärbara,,,går iofs inte o spara dem elelr skriva ut, men en skärmdump kan man alltid göra :wink:

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Herr Krånglin  
#150386
masterchief skrev:Jag kan justera siffrorna hemma på den bärbara,,,går iofs inte o spara dem elelr skriva ut, men en skärmdump kan man alltid göra :wink:



aha et erkännande [-x :grin:

Ä skämt o sido imponerande siffror !!

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Knegarn  
#150415 Idag VRÄKTE jag omkull hela 19 000 liter NITTONTUUSEN!!!!, fyfan vilken bra dag alltså!

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

TimmberJack  
#150450 Fällt o skotat 25 m3 på två helger............ :surp:

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

masterchief  
#150483 En dovhjort under kontorstid :shock:

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

finskpinne  
#150609 Har på två dagar förstört följande:

- en 1" tryckslang (aggregathydrauliken) som går från tryckfiltret under hytten till kranpelaren

- en 19mm kylarslang (och såklart nån liter vätska)

- en fjäder till längdmätningshjulet (iofs snart 10 000 h så det kom inte som nån överraskning)

- en värmefläkt (som blåser varmluft i hytten)

- en kuggplatta till midjelåset

- vänster pekfinger (såklart en del blodförlust också) :wink:

Så dessa två dagar kan man nog se som något slags rekord!! Så nu ska jag ta en kall öl och gå ut och röka en cigg (jag har inte rökt på snart tre år).

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Mäki  
#150661 Taskigt med fingret, beklagar. Men se det positiva,tur att det inte var tummen då skulle det bli knepigt att köra med minispakar.

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

finskpinne  
#150717 Fingret är väl det minsta problemet eftersom det lilla som fattas av det kommer att växa ut tillbaka, HELT GRATIS!!! :grin: Värre är det med Ponsses reservdelar, jag har inte ännu hittat något ställe där dom växer gratis!! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154101 Vad för maskin??

huggarn82 skrev:gick halvhyffsat ett skift för ett par veckor sen, körde inge flerträds...

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Skogshuggarninorr35  
#154111
Engstrand skrev:Vad för maskin??

huggarn82 skrev:gick halvhyffsat ett skift för ett par veckor sen, körde inge flerträds...


1170E

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).