Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 316051 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Bengt.Svensson skrev:
Slurfi skrev:Jo, jag skulle åxå hellre ta Avalanchen men Suburban är en trevlig bil det åxå, jag körde
ju en i somras: 320hk V8, 6-stegad automat, 8 sittplatser, en helt underbar vagn för långfärder
och ska man packa in hela familjen plus resväskor så finns väl inte så mkt alternativ.

Ett av alternativen: Peugeot 307, 1,6l HDI??

Ja vilken hit! Eller varsin trampcykel med kärra efter?

snubblaren  
Bengt.Svensson skrev:
Slurfi skrev:Jo, jag skulle åxå hellre ta Avalanchen men Suburban är en trevlig bil det åxå, jag körde
ju en i somras: 320hk V8, 6-stegad automat, 8 sittplatser, en helt underbar vagn för långfärder
och ska man packa in hela familjen plus resväskor så finns väl inte så mkt alternativ.

Finns det några skåpbilar med fyrkrafs att köpa nya förutom caddyn?

Användarvisningsbild

Bild

Bild

Bild

Nog verkar det finnas 4wd skåp att köpa.
http://www.chevrolet.com/express/pictures/

Användarvisningsbild

#148677 http://www.gmfleet.com/vans-cutaways/

Gud finns.

snubblaren  
#148681 Tänk om man kunde köpa bilarna för de priserna här hemma....

Bengt.Svensson  
Slurfi skrev:
Bengt.Svensson skrev:

Ja vilken hit! Eller varsin trampcykel med kärra efter?

:-bd Det blir ju ännu billigare!

Engelthon  
#149707 Fördelar och nackdelar med Avalanchen?
Har vare sugen på en sådan ett tag. Var och provkörde för 2år sedan och gillade den skarpt.

Användarvisningsbild

Engelthon skrev:Fördelar och nackdelar med Avalanchen?
Har vare sugen på en sådan ett tag. Var och provkörde för 2år sedan och gillade den skarpt.

Jag har aldrig kört en sån men de ska ju vara som Suburban och det är isf en mkt bekväm
och trevlig bil, luftfjädring bak och allt övrigt lyx man bara kan hitta på.
Den har en nackdel som nämns i amerikanska tester och det är att den inte får dra
lika tunga släp som en Crew Cab-pickis som den ju i övrigt är rätt så lik.
Men sen har den ju en frän grej, om man bara fäller ner den nedre delen av bakväggen
så kan man ha mkt långa grejer tex byggskivor under flaklocket, helt väderskyddade
samma som i Suburban, det kan man inte med en Crew Cab, för där är flaket kortare.
En liten höjning, kraftigare däck och öppnare avgassystem så är Avalanchen en riktigt
fin jobb/fritids/lyx-bil.
Bild

Bild

Bild

Engelthon  
#149729 Den fördelen jag ser mot Suburban är att jag kan lyfta momsen på en Avalanch.

Nackdelen är att den inte fins som diesel men Z71 på 300hp mullrar desto godare **==
Såg för visso att det fans Etanol V8 men det går nog på ett ut.

Men är det inta samma bil i stort annars som Suburban?

Användarvisningsbild

#149761 Jo den är ju byggd på samma botten så de borde ju vara lika, skillnaden är väl inredningen
bakom förarplats och flaket såklart, Avalanchen är 3" längre än Suburban annars lika.

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149822 Isuzu.ägare...
Är ni nöjda med bilar som ni köpte nya 08/09,är sugen på att skaffa en 3,0 aut.Verkar vara en av de vettigare bilarna på marknaden.
Avböjer jänkarpropagandan från norr med orden att man får vara imponerad av att det inte dimper ner en Boeing oftare än det gör.

Användarvisningsbild

#149823 Jag fattade inte?

Användarvisningsbild

#149825 Nänä detvar ju synd,nu är det dax att lägga sig.

Engelthon  
bengt.a skrev:Avböjer jänkarpropagandan från norr med orden att man får vara imponerad av att det inte dimper ner en Boeing oftare än det gör.

I så fall är det nog en japansk kamikaze pilot som har tröttnat på japanska Plckisar och i frustrationen tog felplan. **==

Användarvisningsbild

#149902 Jaså...Nä man åker ju kungligt i jänkesoffor och fåtöljer, men priset ska ju betalas på något vis.
Tycker inköpspris verkar ha blivit lite i häftigaste laget på jänkare.
Ser för min del ett större bruksvärde i en japan så länge man inte är ekonomiskt oberoende.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).