ons 16 nov 2011, 21:21#146101Fick i dag reda på att Oregon ska sluta tillverka 1,6mm svärd och detta sker redan under förstakvartalet 2012,kedjan 16H kommer att tillverkas under 2012 för att sedan försvinna.Samma sak gäller för Carltons 1,6mm B3M kedja tillverkas under 2012 för att sedan försvinna ur sortimentet
Windsor har nu helt upphört att tillverkas dom sista svärdena och kedjorna har lämnat fabriken.
Skördare
Är detta slutet för 1,6mm
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
ons 16 nov 2011, 21:24#146102
vet du anledningen?
sliparn skrev:Fick i dag reda på att Oregon ska sluta tillverka 1,6mm svärd och detta sker redan under förstakvartalet 2012,kedjan 16H kommer att tillverkas under 2012 för att sedan försvinna.Samma sak gäller för Carltons 1,6mm B3M kedja tillverkas under 2012 för att sedan försvinna ur sortimentet
Windsor har nu helt upphört att tillverkas dom sista svärdena och kedjorna har lämnat fabriken.
vet du anledningen?
lör 19 nov 2011, 23:58#146588Ok, tackar.
Slipar ju själv och kör med Oregon och Carlton normalt
Min lokale Sthilhandlare är inte särskilt välsorterad så jag tvivlar på att dom har länkar.
Ska kolla dom xakta måtten, stämmer det så får du gärna skicka över några länkar.
HC100R heter kedjan tror jag, står ju lite sifror på kartongen oxå om det är till nån hjälp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Slipar ju själv och kör med Oregon och Carlton normalt
Min lokale Sthilhandlare är inte särskilt välsorterad så jag tvivlar på att dom har länkar.
Ska kolla dom xakta måtten, stämmer det så får du gärna skicka över några länkar.
HC100R heter kedjan tror jag, står ju lite sifror på kartongen oxå om det är till nån hjälp.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
fre 25 nov 2011, 20:59#147515Någon Iggesund ÅF som vet om dom kommer fortsätta med 1,6mm svärd? GB? Stihl verkar iallafall inte ha några planer på att lägga ner sina 1,6 kedjor, men det blir väl lite marigt att sälja kedjor om ingen kan leverera svärden...
ons 30 nov 2011, 07:56#148261
Gör windsor inte svärd och kedjor till 2,0 mm
sliparn skrev:Fick i dag reda på att Oregon ska sluta tillverka 1,6mm svärd och detta sker redan under förstakvartalet 2012,kedjan 16H kommer att tillverkas under 2012 för att sedan försvinna.Samma sak gäller för Carltons 1,6mm B3M kedja tillverkas under 2012 för att sedan försvinna ur sortimentet
It takes a BEAR to kill a deere!!
tor 01 dec 2011, 00:11#148376Det fins en adapter som medfør at du kan bruke Stihl sverd på vissa HQ modeller.
Kan bla kjøpes her http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=10030&catID=
Kan bla kjøpes her http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=10030&catID=
fre 02 dec 2011, 11:30#148600
På maskinsidan är Windsor som märke helt nerlagt,men 2mm svärdet är ju samma som Oregon och kedjan är ju samma som nya Carlton.
samuel skrev:sliparn skrev:Fick i dag reda på att Oregon ska sluta tillverka 1,6mm svärd och detta sker redan under förstakvartalet 2012,kedjan 16H kommer att tillverkas under 2012 för att sedan försvinna.Samma sak gäller för Carltons 1,6mm B3M kedja tillverkas under 2012 för att sedan försvinna ur sortimentet
På maskinsidan är Windsor som märke helt nerlagt,men 2mm svärdet är ju samma som Oregon och kedjan är ju samma som nya Carlton.
TS
mån 12 dec 2011, 08:48#150389
Länkarna har kommit och kedjorna är skarvade.
Tusen tack för hjälpen BSM.
BSM skrev:Hör efter med din lokala stihl handlare eller din kedjeslipare, dom borde kunna få fram det. Annars kan jag skicka ett par påsar.
Länkarna har kommit och kedjorna är skarvade.
Tusen tack för hjälpen BSM.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).