jd6630 skrev:sitter o planerar veckan lite, o har lillan sidan om halv sovande...
tänker på hur ni andre hinner me ved leveranserna, hur lång tid från beställning till leverans??
ja tröstar mina kunder me att beställt i dag får de i mitten på nästa månad eller mot slutet
hinner för fasen inte hälften av va vi skulle. hmm får väl leta upp fler som vill ha anställning....nån sugen
så berätta hur lång tid ni tar innan ni hinner ut me de, o tja lite sånt
ryared skrev:Ursäkta mig men producerar du 5oo m3 i veckan? Vad har du för monstermaskin egentligen?
ryared skrev:Naturligtvis, trodde du började tävla med Jd:s historier.
jd6630 skrev:vedis, fick för maj att du hade ved som jobb, eller huvesyssla, o de har ju då inte ja. ska ut me runt 150kbm som e beställt för några veckor sen, men vi hinner inte, har ente en traktor ledig, o lastbilen har halkat in i betleveransgruppen så den rullar 16 timmar om dygnet nu, o de gör tyvärr min lastare osse så ente ens den får ja leka me ....snyft
lasta 500kbm i veckan ska väl ente ta så lång tid??? du har de ju på pallar så de borde ju va lätt lastat.
varför har du 3 månader lev tid på ny ved??
hur mycke vägen en 40 liters säck me halvtorr ask ved???
jd6630 skrev:vedis, fick för maj att du hade ved som jobb, eller huvesyssla, o de har ju då inte ja. ska ut me runt 150kbm som e beställt för några veckor sen, men vi hinner inte, har ente en traktor ledig, o lastbilen har halkat in i betleveransgruppen så den rullar 16 timmar om dygnet nu, o de gör tyvärr min lastare osse så ente ens den får ja leka me ....snyft
lasta 500kbm i veckan ska väl ente ta så lång tid??? du har de ju på pallar så de borde ju va lätt lastat.
varför har du 3 månader lev tid på ny ved??
hur mycke vägen en 40 liters säck me halvtorr ask ved???
Vedproducent skrev:jd6630 skrev:sitter o planerar veckan lite, o har lillan sidan om halv sovande...
tänker på hur ni andre hinner me ved leveranserna, hur lång tid från beställning till leverans??
ja tröstar mina kunder me att beställt i dag får de i mitten på nästa månad eller mot slutet
hinner för fasen inte hälften av va vi skulle. hmm får väl leta upp fler som vill ha anställning....nån sugen
Men då kan inte din traktor väl köra 64 mil om dan om det tar sån tid att få ut lite ved? Mina sista 3 veckor så har det gått i väg ungefär det jag klarar av 500 m3 i veckan och då har jag precis hunnit med att ingen behöver vänta mer än en vecka när dom beställer torr fin björk.
Råved är leveranstiden minst 3 månader av förklarliga skäl.
Ok, jo du har fått svar på traven. Fick ju som sagt hjälp av en chaffis.
hakki skrev:Vedproducent skrev:jd6630 skrev:sitter o planerar veckan lite, o har lillan sidan om halv sovande...
Men då kan inte din traktor väl köra 64 mil om dan om det tar sån tid att få ut lite ved? Mina sista 3 veckor så har det gått i väg ungefär det jag klarar av 500 m3 i veckan och då har jag precis hunnit med att ingen behöver vänta mer än en vecka när dom beställer torr fin björk.
Råved är leveranstiden minst 3 månader av förklarliga skäl.
Ok, jo du har fått svar på traven. Fick ju som sagt hjälp av en chaffis.
Blev lite nyfiken på hur du lagrar veden vedproducent,kanske kommit fram tidigare i tråden men..ja vet ju själv hur mycket utrymme veden tar,eller står din ved under bar himmel?
ryared skrev:Vad har du för underlag som du ställer pallarna på? Har hört att det lätt blir mögel om dom står på grusplan.