Skotare

Åldersgräns?

37 inlägg 15188 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#13712
Ponsse dual skrev:Då hade jag tankvagn med mig där jag också hade min a-traktor på.
Risken är nog rätt stor att det blir jag som skulle åka på det. Men nu e ju inte risken så stor att man kör på nån när man flyttar maskinen den är ju större när man står och lastar. Men jag har inte varit utför nått sånt än. Men endel markägare brukar vara rätt nyfikna och komma ut o kolla till det lite ibland.

En markägare vi körde åt i sommras var ute varje dag i nästan två veckor och kollade så att vi inte körde sönder hans vägar fast han va trevlig och pratglad o de e ju lite roligt att få besök det händer ju inte varje arbetspass precis.


nej tänkte mest när man lastar och lossar :wink: nej kan tänka mej att det är rett så ensamt ibland men är vell rätt skönt att få "rensa huvet" på skit medans man jobbar :wink:

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Ponsse dual  
#13714 Visst kan det bli ensammt ibland men jag tkr det är så jäkla skönt att åka o sätta sig i skotaren efter skolan o köra fram te 9-10 nån gång. O blir de för tråkigt har man ju telefon så de e ju bara ringa o tjöta me nån.
Och om inte de hjälper kan man ju alltid ha hunden med sig i hytten. Då får man ju också en extraa anledning att ta rast ibland.

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#13715
Ponsse dual skrev:Visst kan det bli ensammt ibland men jag tkr det är så jäkla skönt att åka o sätta sig i skotaren efter skolan o köra fram te 9-10 nån gång. O blir de för tråkigt har man ju telefon så de e ju bara ringa o tjöta me nån.
Och om inte de hjälper kan man ju alltid ha hunden med sig i hytten. Då får man ju också en extraa anledning att ta rast ibland.



låter som en bra id'e att ha hund :lol: jo det med telefonen använde jag förra året när jag körde och röjde snö 8)

   TS
Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#13790 men får vell göra en chansning och bara köra på :)

   TS
Avatar Fallback
Ponsse dual  
#13831 Det tycker ja att du ska göra.

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13862 Jag tkr att du bara ska ta det lite lugnt i början och att du inte ska flytta maskinen på för stora vägar..... jag har blivit stannad under en flyttning av maskinen jag spelade bara med och visade mitt traktorkort sen så var det bara och åka.... Så där jag bor har iaf inte poliserna så bra koll på vad som gäller :D

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#13886
timberjack810c skrev:Jag tkr att du bara ska ta det lite lugnt i början och att du inte ska flytta maskinen på för stora vägar..... jag har blivit stannad under en flyttning av maskinen jag spelade bara med och visade mitt traktorkort sen så var det bara och åka.... Så där jag bor har iaf inte poliserna så bra koll på vad som gäller :D



ok nej den flyttas alltid med dunderbygge :) nej pratade med en polis här hemma men som jag känner han frågade bah om det var jag som åkte på den oranga crossen :lol:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).