tor 25 aug 2011, 20:07#136814Har en Artic Cat 550LTD med en Kranman T1900 vagn med FL250 flak till. När det gäller fyrhjulingen så är jag jättenöjd, men jag tror också att det håller på att finnas så mycket att det är mest fråga om vad man vill ha själv. Alla märken har sina nackdelar och fördelar. Där lämnar jag fyrhjulingen, men då vagnen. Tycker den är lätt att dra, kranen är betydligt mer stark än jag trodde den skulle vara. Enda jag är lite fundersam på ibland är stödbenen som gärna fått vara lite kraftigare, men det kan vara jag som är petig också.
Låsning bak från Avestavagnen har jag också vilket funkar förträffligt, fick tipset av uvskogen här på forumet. FL 250 flaket tycker jag är toppen, tippcylindrarna har mycket bra kraft samt det är trevligt kunna lasta själv o tippa själv.
Man kan också gräva mer diken med kranen än jag trodde var möjligt, man ska dock inte jämföra med en grävmaskin.

Det som är med såna här ekipage är ju att allt har sin begränsning. Man ska inte jämföra med en skotare utan ta det för var det är om man ska handla. Ett hygge med storsten och stubbar i 40-50 cm klassen är inte kul...tro mig...har provat....vinchade mig därifrån

. Då hjälper det inte vilket märke man än har, Honda eller Artic Cat kvittar.
Har inte sett Avestas senaste skapelse, skulle kunna föreställa mig att motorn till kranen går lite tystare för det är väl Honda på den samt kanske starkare.
Men man ska prova o kolla o fundera själv lite,sen beror det på användningsområdet lite. Men åter igen så är jag stormnöjd med mitt köp av både fyrhjuling o vagn, sen är kranman väldigt bra ha göra med. Rev sönder en slang till min, kom dagen efter i postlådan med räkning. Toppen!