Är det någon som har en aning om vad det kan vara och hur man fixar det. Jag är tacksam för alla tips och råd.
Motorsåg och handhållet
Husqvarna 55, den stänger av sig själv!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in #134568Jag har en Husqvarna 55 ca 10 år gammal, den startar bra men sedan stänger den av sig själv efter ca 10-20 sekunder, del låter som om den får för lite soppa.
Är det någon som har en aning om vad det kan vara och hur man fixar det. Jag är tacksam för alla tips och råd.
TS

#134576jag har exakt samma problem med min mercery, 2 takt, 4 hästars utombordare. Precis samma!
Jonsered 2156, husqvarna 137, stihl FS 450, jonsered 2126c
#134594byt membranen
Mekaniker på Agria maskin i kållered.
Maskiner och fordon: Stiga Villa, 346xpg timmad, 245r, Honda UMK435, hs80, klippo pro S, saab 9-3 Ttid - 08, Yamaha Grizzly 600 - 98
Maskiner och fordon: Stiga Villa, 346xpg timmad, 245r, Honda UMK435, hs80, klippo pro S, saab 9-3 Ttid - 08, Yamaha Grizzly 600 - 98
#134599Kolla först bränsle filter, slang etc.
Efter det så gör grundinställning o starta.
Går det inte att justera den så den går rätt blir nästa steg att byta membran, kolla huvudnål etc...
En sak i taget, börja alltid i tank o gå framåt i systemet.
Efter det så gör grundinställning o starta.
Går det inte att justera den så den går rätt blir nästa steg att byta membran, kolla huvudnål etc...
En sak i taget, börja alltid i tank o gå framåt i systemet.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
#136260Inte många 55 som har fel på spolen. Vissa andra är det vanligt på, men inte 55..
Såg samlare av grövre kaliber....
#136263Nämnde för en motorsågssäljare/reparatör hur jag använde min 55:a. Den skulle enl. denne person inte tåla att kapa ved med eftersom hela motorkroppen "bara är plast". ?
Samme man anser att man kan fila nya .325 kedjor med 4,8 filar och mot slutet av kedjans livslängd övergå till 5,6 mm!?
Samme man anser att man kan fila nya .325 kedjor med 4,8 filar och mot slutet av kedjans livslängd övergå till 5,6 mm!?
#136293När fick 55án vevhus i plast?
,,,,Min har det iaf inte!.
Att sågen stänger av sig själv efter någon halvminut kan även bero på tankavluftningen.
Att sågen stänger av sig själv efter någon halvminut kan även bero på tankavluftningen.
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
#136321Du behöver hjälp med att fixa sågen!
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
H*n kanske blandar ihop det med 455?
55:an har vevhus i magnesium och är en av de bästa vedsågar som finns (enl mig
)
axwell skrev:Nämnde för en motorsågssäljare/reparatör hur jag använde min 55:a. Den skulle enl. denne person inte tåla att kapa ved med eftersom hela motorkroppen "bara är plast". ?
H*n kanske blandar ihop det med 455?
55:an har vevhus i magnesium och är en av de bästa vedsågar som finns (enl mig
) Fixar med lite allt möjligt.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).