Traktorer och processorer

FOTON traktor

102 inlägg 87749 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

foton  
#134758 Det verkar som om brorduktig "jd6630" tagit över alla trådarna.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: FOTON traktor

vetinte  
#134761 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:31, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

jd6630  
#134780 va nån som ville ha bild på euro fästena. här sitter dom fast svetsade på en blivande ask continer

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

jd6630  
#134781 till salu!!!
1993års modell 11000 timmar
115hkr
4 wd
pto 540/540e 750/750e 1000vars
el manöveread lyft
4 dubbelverkande hyd uttag
backvarnings system med ljus och ljud
40km låda
runtomtäckande arb,belysning med 35w xenon, radio cd och usb ansl.
luftfjädrad stol med sväng och plan dämp
nyservad av auk verkstad nya spridare och oljebyttad med filter, ac servad
lastare ålö 970 2006års modell
hyd redskaps fäste 3-4 funktion. sms euro fäste elyoustick handsk anslutning av hyd paket till ventil paket och 3-4 funktion
pris 125000+moms billigare vid snabb affär
mycket traktor för pengarna. och garanterat 5000timmar utan att man behöver lyfta huven

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

Hema  
#134783 Mycket traktor för pengarna kanske, men nu vill flertalet som kollar på en foton eller likn. inte ha en sådan stor traktor, utan just en liten. Men jag håller med dig att hålla sig till kvalité och då går kinagrejer som oftast bort.

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

Avslutat-03  
#134801 jd6630 - du är ju underbar. Jag ställde en fråga om en minitraktor, Foton för ca 60 000 SEK och du kommer dragande med först en hjullastare och sedan en stor traktor för 125 000SEK...

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

axwell  
#134805 En större modell av Foton, nej det är jd6630 som vill bravera med ersättare för den egna självkänslan, mycket långt ifrån det trådskaparen frågar efter.

jd6630 skrev:pris 125000+moms billigare vid snabb affär

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

Avslutat-03  
#134813 Har en tilläggsfråga angående Foton-traktorena (minivarianterna). Finns det någon vanlig kulkoppling på dessa? Jag har en liten timmervagn med kulkoppling som jag gärna vill fortsätta använda.

Användarvisningsbild

Kriteria för val av lämplig traktor?

traktorz  
#134814
Andreas77 skrev:Tack för många uppmuntrande kommentarer. Av minitraktorerna tycker jag den minsta Fotonen verkar passa mig och min plånbok bäst. Nu återstår bara att komma fram till om det är bäst att köpa en ny sådan för ca 60 000 eller att försöka hitta en begagnad "vanlig" traktor för samma pengar.


Varför inte leta fram några lämpliga begagnade västerländska traktorer och ställa mot varandra inklusive en ny Foton T254.

Vi hade erfarenheten att en tvåhjulsdriven Ferguson TEA-20 med knappt 30 hk räcker långt, och hade en mängd passande jordbruksredskap till den. Men att en dieselmotor med lågväxel, fyrhjulsdrift, frontlastare och modern hydraulik tillför så mycket mer. Sen att traktorn säljs med nygaranti och allt är helt, rent och utan läckage har sparat mycket tid och bekymmer under de dryga två år vi haft vår traktor, vilket är en positiv bonus.

Ett rimligt tillvägagångsätt inför val av traktor är att utgå från behoven. Vi funderade själva bl.a. på följande faktorer innan vi valde ny traktor för drygt två år sedan.
-Behövs hytt?
-Önskas nytt?
-Ekonomiska ramar?
-Behöver och kan redskapen återanvändas på den nya traktorn?
-Räcker lastkapaciteten i fronten till på dito?
-Räcker lyftförmågan på trepunkten till på dito?

Användarvisningsbild

Re: FOTON traktor

traktorz  
#134815
Andreas77 skrev:Har en tilläggsfråga angående Foton-traktorena (minivarianterna). Finns det någon vanlig kulkoppling på dessa? Jag har en liten timmervagn med kulkoppling som jag gärna vill fortsätta använda.

Kellfri skickade med en sådan Ø50mm kula att skruvas fast i traktorns lantbruksdrag. Jag antar att det är standard, eftersom traktorn även är utrustad med elektriskt uttag för släpvagn.

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

jd6630  
#134860 vilket land e den där mojängen gjord i??
hur lång tid tar de o få reservdelar??
2a handsvärde??
kvalite på kärran??
vad ingår /extra utr??
hur mycke håller lastaren för??
vad tål axlarna??
hur mycke stryk tål växellådan?? med utan lastare??
kopplings byte??

finns massor me traktorer i den prisklassen, finns fiat 45-66 NH har nånna modeller mf likaså bara o välja

Användarvisningsbild

Re: FOTON traktor

vetinte  
#134886 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Skruvbar kula i dragbommen

traktorz  
#134989 En bra idé, som jag tänker prova. Dock roterar ju dragbommen något, så att kulan inte står vertikalt.

Som alternativ kan man svetsa ihop några stöd som hindrar vridningen vid lyftarmarna.

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

jd6630  
#135013 ha lyften lågnt nere i marken om du kopplar en tung vagn i´en bom mellan armarna annars lyfter traktorn där framme.
har ente fordonet hitch krok som de flesta andra....
jaja vet inget men ha lyft armarna jäkligt långt nere i asfalten annars blir de svårstyrt på framhjulen

Avatar Fallback

Re: FOTON traktor

Bakhjulet  
#146341 Ny som man är på forumet hoppar jag fräckt in och frågar om det finns någon gentlemannamässig FOTON ägare som kan bidra med bilder på hur den ser ut bak vid draget och inuti, typ om man sitter i stolen så hur fan ser det ut mellan benen? Är det värsta snubbelrisken över kardantunnel?

Sen undrar jag, passar vanliga jordbruksredskap som man haft på en mindre gårdstraktor modell äldre? Läs plogen och 3-punkts-balspjutet.

Minsta FOTON för att klara att flytta 450 kilos balar?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).