ons 21 nov 2007, 11:05#13726
Godagens gott folk!
Nu har man återhämtat sig efter helgens utflykt.
Somsagt ullared på fredan, lördag mot falun och söndag hemmåt igen.
Averkat dryga 150mil och Boris(bilen 855a) verkade stortrivas på långfärd och motorväg(tyskinmport så inte så konstigt) under 0,9L/mil blev det vilket inte är illa pinkat för hastigheter runt 130km/h =P
Åka iallafall runt kl 8 på lördag, framme runt kl 14 i falun och schekade in på hotellet.
Vägen dit var ganska fin kanske inte den roligaste vägen. 15mil till Trollhättan, 20mil E20 sedan 20mil väg 50 från örebro till falun.
Måste bara beklaga mig över alla fartkameror något enormt av dem. körde någorlunda lagligt hela vägen, men wips så blev det 70km ca 100m sträcka och klart så kamerorna där.
Tror iallafall jag klarade mig dit och nästan hela vägen hem, i trollhättan stog en snut och kikade bredvid en kamera, får se om det kommer en lapp=(
Iallafall. Hotellet var toppen (Scandic) dok idiotpriser för bowling och andra nöjen där. sedan så var maten god men inte värt de där 150-200kr då jag annser att man borde bli mätt på en måltid för dessa summor.
käkade runt kl 16 på Harrys, lagom bukfylla, käkade igen kl 19? på hotellet 4bitar kött och 4bitar klyftpotatis modell större.
FYFAn för sådana priser för sådan mat.
men å andra sidan vart det första gången och man måste få unna sig något=P
natten löpte bra, gott med dusch på rummet.
Morgonen blev det frukostbuffe smakade toppen och mätt blev man =P
Sedan blev det Falu gruva(gick på muse osv där) klart sevärt, gruvan är intresant tar ca 1timme att knalla runt ca 500m därnere, bara ca 55m djup tyvärr=(
Men över lag så har det varit en toppenhelg dok skönt att komma hem igen. här kommer lite bilder
//Martin