Bilar

Firmabil

38 inlägg 25931 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Firmabil

tullan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125285 ja egentligen så....ska man ändå betala förmån, vilket man egentligen bör göra eftersom jag aldrig kommer orka med en körjournal i längden, så är det kanske lika bra att ta en fin bil att åka i och ingen stenålders pickup med dålig komfort. Blir trist att lorta en fin bil bara :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Firmabil

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125301 Beställde min nya idag, blev en Ranger XLT här iaf :), med ett jalusi-lock, o båge bak, o tonade rutor baktill, sen blire att sätta dit extraljus när ja får hem den, sen e de klart, o barn bekymmren e ett minne blott :)

Avatar Fallback

Re: Firmabil

tullan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125318 Får man in en barnstol i baksätet på den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Firmabil

masterchief  
#125324 Det går med barnstol.
Lite meckigt kan det vara att få den på plats om det är en stor stol.
Men det är det i vilken bil som helst om man inte använder isofix.

Avatar Fallback

Re: Firmabil

dexter  
#125364
tullan skrev:ja egentligen så....ska man ändå betala förmån, vilket man egentligen bör göra eftersom jag aldrig kommer orka med en körjournal i längden, så är det kanske lika bra att ta en fin bil att åka i och ingen stenålders pickup med dålig komfort. Blir trist att lorta en fin bil bara :)

körjournal är ju inte direkt nåt krävande, det tar 1min att fylla i varje dag :???:

Avatar Fallback

Re: Firmabil

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125420
dexter skrev:
tullan skrev:ja egentligen så....ska man ändå betala förmån, vilket man egentligen bör göra eftersom jag aldrig kommer orka med en körjournal i längden, så är det kanske lika bra att ta en fin bil att åka i och ingen stenålders pickup med dålig komfort. Blir trist att lorta en fin bil bara :)

körjournal är ju inte direkt nåt krävande, det tar 1min att fylla i varje dag :???:


Blir ganska många timmar det på 1 år, 10 år eller en livstid ;)

Annars har jag då bara gott att säga om L200, har hunnit med 12000 mil utan minsta bekymmer hittills iaf, hoppas det fortsätter så...

Navaran är ju snäppet mer att köra med och lite bättre komfort kanske men då är den betydligt rackligare, har rätt stort repkonto på den, 3e motorn som sitter i nu efter 25 000 mil, bakaxeln bytt mm mm.

Avatar Fallback

Re: Firmabil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125455
kalhygge skrev:Men enligt vad jag erfarit så ska egentligen alla, även de med PU / skåpbilar betala förmån,
om du inte kör privat mindre än totalt 100 mil ELLER max 10 tillfällen..


Stämmer bra det!

Användarvisningsbild

Re: Firmabil

Thunborg  
#125467
Mangan skrev:
kalhygge skrev:Men enligt vad jag erfarit så ska egentligen alla, även de med PU / skåpbilar betala förmån,
om du inte kör privat mindre än totalt 100 mil ELLER max 10 tillfällen..


Stämmer bra det!



Men det är väl ingen som åker privat med en firma pickis :surp: :wink: :wink:

Avatar Fallback

Re: Firmabil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125475 "Famous last words..." ;)

Är det det värt besväret om SKV skulle komma på besök? Tror det har hänt, även med pickup.

Avatar Fallback

Re: Firmabil

ergo,h7  
#125503 Är väldigt nöjda med våra l200 , MEN har svårt att komma under 1 L /mil möjligen 0,95. Och sen är servicen svin dyr sista 8000 mila gick på 13000+moms . Dock så märker man inte så stor skillnad på disel förbrukningen om man kör med4w eller 2w driften.

Avatar Fallback

Re: Firmabil

Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125505 Köpte en ny hilux nu i vinter å den är då jag kanon nöjd med än så länge har kört snart 800 mil bra comfort, tyst riktigt stort baksäte.

Avatar Fallback

Re: Firmabil

Gubben  
#125930 Jag är på väg att köpa en bil till för L200 börjar bli för dyr att köra med. Byt till en fabriksny motor vid 14630 mil och nu en automatlåda vid 18887 mil. den klarar inte att dra koja längre sträckor fast man kör på lågväxel. Så jag undrar om någon har några erfarenheter av chevrolet silverado 6,5 turbo diesel 4*4 -95 ?. Något man bör kolla? Den har gått 18000 mil. Inte mile.

Användarvisningsbild

Re: Firmabil

Kse  
#125938 Lite problem med insprutningspumpen på vissa.
6,5orna är törstigare och inte lika hållbara som 6,2orna men annars är det väl rejäla bilar.
Vad sitter det för låda i den? TH700 lådorna brukar rulla 25000 mil innan det är dax för renovering.
Allt enligt polare som är gammla cheva ägare.

Min granne har fö en till salu

http://www.blocket.se/kiruna/Chevrolet_ ... w=0&last=1

Användarvisningsbild

Re: Firmabil

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125966 Bara köp, blir det problem med en gammal Cheva så kommer du att glädjas åt de billiga delarna
och hur lättmekade de är.
Eller provkör så är diskussionen över.

Avatar Fallback

Re: Firmabil

Gubben  
#126072 Har redan provat en. Jag föll som en fura i en höststorm. Bara motorljudet ger ståpäls och att den tar mer diesel var väl skit samma en 1/2 liter hit eller dit spelar inte så stor roll för min del den tar ändå mindre än traktorn. Bilen är ändå det viktigaste man har för kommer jag inte till skogen så blir det inga pengar ändå.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).