Skotare

Kedjor från Nyvab

11 inlägg 5956 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kedjor från Nyvab

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42116 Visst har stålet varit dyrt men dom kunde i alla fall skicka med såpass så att det räcker runt hjulen. Fattas cirka tre dec som man får skarva ihop med gamla överblivna kättingstumpar.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Kedjor från Nyvab

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42118 Det låter ju helt galet...
Vad hade dom att säga om det?
Jag har precis beställt ett par kedjor därifrån, ska bli spännande med en provmontering.
Köpte OFA för ett par år sen, satt som en smäck, bra på alla vis.
Kanske finns en anledning till prisskillnaden...

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42144 jag har köpt kedjor till en brunett å sen har vi köpt till tigercatten åxå... har för vår del funkat klockrent, men det är ganska små dim iof, om det nu har nån betydelse....
ja skulle å kommer nog handla därifrån igen om det blir aktuellt...

man kan ju undra om du fått rätt kedja?

Användarvisningsbild

Re: Kedjor från Nyvab

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42153 Har köpt dom oxå. Hade samma problem på blondin men det var däcket i sig som var större.
18,4-34 ena industri och andra jordbruk. Industri däcket är både högre å lite bredare ändå samma dimension. Fick skrava dit en del kedjde bitar för att det skulle räcka till.

Avatar Fallback

Re: Kedjor från Nyvab

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42167 Det är 600 X 22,5 samma som till bruunetterna. Har inte pratat med dom. Kan ju göra det men det hjälper nog inte.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kedjor från Nyvab

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42168
Skogsola skrev:Det är 600 X 22,5 samma som till bruunetterna. Har inte pratat med dom. Kan ju göra det men det hjälper nog inte.



måste ju säga att det är tråkigt om det är så... känner lite att det brukar vara tvärt om att man får kapa av en massa onödigt å kommer ja ihåg rätt så gjorde ja de på brunetten, det var iaf kanske 8-9 år sen så... men för korta ska dom iaf inte vara...

Avatar Fallback

Re: Kedjor från Nyvab

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109761 Bumpar upp den här gamla tråden eftersom ämnet är aktuellt igen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kedjor från Nyvab

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110388 Hur gick det med dina kedjor då, tog du upp det med dom på Nyvab?
Mina jag hade beställt passade iaf, sen kanske det inte är världens bästa kedja.
Man får som sagt vad man betalar för...

Avatar Fallback

Re: Kedjor från Nyvab

Gonzo  
#111739 Har kört med mina typ 1km och två par av kedjorna är helt trasiga med massa länkar som är borta!!! Har pratat med dom och dom skulle skicka stiftlänkar som jag får laga kedjorna med själv och sen i sommar skulle jag få nya...

Avatar Fallback

Re: Kedjor från Nyvab

Amatörhuggare 62  
#111876 Hej jag köpte ett par 18.4 - 34 som jag skulle ha på min Valmet 6300 a. När jag markberedde.
Ena kedjan höll 3 timmar andra 5 timmar. Nyvab kom och hämta dom, skyllde på härdningen utförd i Frankrike.
Jag köpte mig ett par Gunnebo, dom har hållit i fem år.

Användarvisningsbild

Re: Kedjor från Nyvab

skogsjan695xl  
#124341 Tar upp en gammal tråd här nu.
Vi köpte för 3-4 år sen kedjor härifrån, till bakdäcken på en Ih 844 18.4 34 är storleken dom passade perfekt, men det gick inte många meter förens de stora ringarna drog isär sig och är i nuläget ovala, (dock inta alla ringar) men de fyller sin funktion när man plogar snö iaf.

Men nu i vinter skulle vi köpa fram till samma traktor 11.2 28 gick en månad eller nått så kom det en låda, monterade dom, ca 4dm för korta.
Vi ringde ner till dom och de sa att vi får en fraktsedel så vi kan skicka tillbaka dom och så skickar dom nya som är RÄTT.
Gick ytterligare ca 1 månad så kom en låda till. monterade, samma jävla skit igen, 4 dm för korta.
Så nu ligger det 2 uppsättningar kedjor hemma som inte passar.
Antagligen är dom till 11.2 24, så jag har fotat dom när dom sitter på traktorn och skickat, fick till svar.
Vi kan tyvärr inte se storleken på däcket, vänligen skicka nya bilder där man ser storleken och så ville dom ha bredden på däcken och totala höjden nu. Så förhoppningsvis kommer det kedjor i vår som vi inte kan bruka förens till hösten.
Så fort rätt kedjor kommer så får vi väll skicka tillbaka 2 lådor med kedjor.

28032011012.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).