Skotare

Nypris Skotare! Kalkylhjälp

20 inlägg 12111 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nypris Skotare! Kalkylhjälp

ponsse beaver  
#123779 Runt 30kr som utgångspris +3-4 kr / 100meter över 300meter

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Nypris Skotare! Kalkylhjälp

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123782 Det är inte fel. Men om bolaget bjuder dig 100 000 m3f om året för 28 kr så tar du det nog. Annars tar någon annan det och så får du sitta hemma med din 1910.

Avatar Fallback

Re: Nypris Skotare! Kalkylhjälp

JD 2006  
#123851
Skogsola skrev:Det är inte fel. Men om bolaget bjuder dig 100 000 m3f om året för 28 kr så tar du det nog. Annars tar någon annan det och så får du sitta hemma med din 1910.



Det är väl där vi har grundproblemet med dålig betalning vad det gäller skogsmaskiner!

Allt för många tänker att.......ja men vi har ju iaf jobb 😈 😈

Jo visst har man jobb om man kör billigt....jag får säkert sitta i kassan på någon livsmedelsaffär också om jag säger till chefen att jag är nöjd om jag får 10k i månaden.......Nu överdriver jag för att få igång tankarna lite men det är ju faktiskt precis så det ligger till sorgligt nog.

Avatar Fallback

Re: Nypris Skotare! Kalkylhjälp

kallen  
#123853 Finns det någon typ av jobba där man kör på timma? Och vad fakturerar ni då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nypris Skotare! Kalkylhjälp

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123888 Vi kör lövkörningar eller hyggen med stor lövandel på timme, ca 700kr/h. Med en ponsse buffalo kanske ska tilläggas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).