Valmet 890 skrev:Så nu har jag äntligen fått köra en 1510 med ALS i nästan tre skift och skaffat mig en egen uppfattning om hur den är
Måste först och främst säga att jag är väldigt positiv! Arbetsmiljön i hytten är ju fantastisk, skönt att slippa vrida på skallen och alltid sitta rakt.
När man larvar så är det väl inte sån gigantisk skillnad man svävar ju inte på moln men nog går den bättre än de vanliga 1410orna jag provat förut, nivelleringen är väldigt snabb utan att bli ryckig så nog slätar den ut stubbar och stenar en del.
Det satt även en plandämpare under stolen och den var hemskt bra, mycket skönt då dne ger sig lite både i sidled och framåt bakåt.
Nu ska man bara försöka få prova en rottne och känna hur deras hyttdämpning är.
silverminken skrev:Dom har en 1510e som skotar efter oss i slutavverkning och den har de vart diverse fel på. Vid nyleverans så var inte ac systemet fyllt, när dom kom ut å fyllde så läckte de. Det satt fel kabelstam i hytten upptäckte dom vid garantiavslutet (de förklarade många larm som dom hade haft i den). Yttre utskjutet gick av. Kedjan till utskjutet har dom fått byta 2 ggr. Alla bankarna har spruckit 2st så mkt att stöttorna for dän(VLS). Hytten har stannat i mellan läge 2 ggr som resulterat i 1dags stillestånd per gång. Förpumpen till bränslet Fick dom byta härom veckan. Åsså kör dom ju fast ganska ofta Förövrigt är det nog en kanon maskin
JD 2006 skrev:Har skotat två skift med 1510 nu och den går ganska bra tycker jag.
1000timmars servicen gjord nu med diverse skruvning bl.a. läckage från slang kring turbo. Samt byte av en cylinder under hytten som läckte och var repig:(
För övrigt så är det ju väldigt skönt att man sitter rakt