sön 20 jan 2008, 22:25#17010
Hej allihopa!
Är ny här på forumet. Kul att se vad andra har dör jobb förutom de roligaste... att jobba i skogen.
Jag jobbar på AGA Gas som materialhanterare. Har även jobbat på acetylenfyllningen i 8 år men tröttnade och bytte innan de hände någon allvarligare olycka. De gjorde de precis efter ja slutat också, så man kan säga att ja slutatde precis i tid.
På fritiden så hägrar ju skogsarbete som alla kan förstå, men har även andra intressen som maskiner, bygga, meka, modefiera, datorer, träning (tyngdlyftning) musik o film o säkert en hel del annat.
Min mor o morbror tog över jordbruket efter min morfar som har ungefär 50ha skog. En hel del av den skogen är rätt eftersatt så de är för de mesta gallring ja sysslar med. Virket vi får ut blir ved som vi säljer de mesta av. Resten får farsgubben till ved. Han är lika tokig i att jobba skogen som ja så de är vi två som för de mesta jobbar, ibland även min morbror.
Varför ja tycker om att jobba i skogen kommer nog från min morfar som ja fick vara med i skogen när ja var liten. Han jobbade som på den gammla goda tiden med häst, o ja tyckte han var stark som en oxe.
Trevligt att hitta ett sånt intressant o roligt forum!
Linhai 260 4x4
Självtillverkade skyddsplåtar
26" MudGear däck
Timmerboggie med vajerkran
Jonsered 2147
Jonsered 2145
Jonsered 2141
Stihl 066