Skotare

Skotarrekord!?

7 inlägg 3283 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skotarrekord!?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11554 Läste detta på Valmets hemsida. Vad tror ni, är det fub? Isåfall mycket imponerande!

Valmet forwarders set production record in Indonesia

A Valmet 890.2 set the production record last April at PEC Tech Services Indonesia, PTSI, under tough conditions in the Riau Province on Sumatra in Indonesia. The company works as one of the primary contractors for Riau Andalan Pulp & Paper and this year will harvest over 3 million cubic meters of sustainable plantation Acacia species. The record of 24,664 cubic meters of hauled timber for one month was reached after 506.5 hours of hauling. This represents an average production of 48.7 cubic meters per hour.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11557 Tja, Indonesien är ju världsmästare i skogsskövling så varför inte :wink:

MVH

MN

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11558 Sen håller dom väl inte på jollar som här i sverige med massa olika sortiment,allt i en hög och slätt som ett golv. Så omöjligt lär det ju inte vara.

48*8=384/skift. Har man väl lyckats fått fram nån gång,vid fina förhållanden.
Så som sagt,under deras förhållanden så är det inte helt orimligt.

Avatar Fallback
Ellingsson  
#11567 det är nog inte speciellt svårt,men det lär vara rätt jobbigt att skota så intensivt som de blir med korta köravstånd och så

Avatar Fallback
Jaskar  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11581 Ja, nästan 50 fub/h i snitt är ju rätt mastigt. Och dessutom i "tough conditions", vad nu det kan innebära där nere...

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11586 Att det är himla varmt skulle ja tänka mig. Annars är det väl slätt som vardagsgolvet i dedär plantagen,vad man har sett på bilder å så iallfall.

Avatar Fallback
Ellingsson  
#11588 "tough conditions" är väl att det är varmt och dammigt kan jag tänka mig ?...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).