Naders skrev:Tog hem lika mycket ved som föregående år, det SKA räcka!
Så nu är veden snart slut.......
Skogshuggarn skrev:Leta upp inlägg skrivet av Potatis1 och kolla under användarnamnet.
Finns en mappfunktion där (till höger om PM )
Naders skrev:
Eller får man kanske slänga dit en pellets-brännare......
Man kan ju hugga veden å sälja den klyvd så är snart pelletsen betald.
Bekvämare också kanske?!
Någon med erfarenhet?
potatis1 skrev:Skogshuggarn skrev:Leta upp inlägg skrivet av Potatis1 och kolla under användarnamnet.
Finns en mappfunktion där (till höger om PM )
Tack för att du beskrev hur man kommer in på mina bilder, hade inte gjort det bättre själv.
Famag skrev:Börjar ni använda pellets, så kommer ni att fortsätta
Då har ni vuxit ur vedkorgarna.
Fast det är klart att jag ska väl inta skriva aldrig mera ved, beror på hur snål ni är mot er själva
potatis1 skrev:H3nkk4 skrev:potatis1 skrev:3 st. väggar på ladan har jag satt luftningsduk i gummi den släpper igenom ca. 60 % luft typ vädringsduk som dom har i djurstallar, sedan kapar vi i 1000 liters säck på europall ställar in med traktor o lastare 4 på varandra kan bli lite mögel i raden längst ner när det är blöta sommrar , jag har haft typ grusat golv tills i höstas men nu har vi asfalterat med en tät asfalt på 5 cm, vi tror att möglet kommer från marken. Men den veden ställer vi undan när vi kör ut på hösten och nu är den slut när det inte finns något annat att köpa.
Vad är det för mått på ladan? Den måste ju vara ganska stor med tanke på att du har 1500m3 ved i den.
Veden som du säljer direkt på kärra, är det rå ved direkt från vedmaskinen?
Kan du ev. bifoga bilder på vedladan? Skulle vara mycket intressant.
Jag har lagt in bilder i albumet, ladan är på 535 kvadrat
skogsflane skrev:vad finns det för marknad för al-ved i halland? har ett bestånd al som ska ner. och är det värt att kapa eller ska man sälja som långved
Famag skrev:Halå Skogshuggaren och Nadders har ni aldrig tänkt tanken, att sälja veden och köpa pellets
Men jag är inte säker på att ni är lika lat som mig
Nu är det så att min kropp inte fodrar så mycket arbete
Famag skrev:Halå Skogshuggaren och Nadders har ni aldrig tänkt tanken, att sälja veden och köpa pellets
Men jag är inte säker på att ni är lika lat som mig
Nu är det så att min kropp inte fodrar så mycket arbete