Slurfi skrev:Man är ju snål, och så är det skoj att göra från scratch.
Kjöpa et par, och sedan kopiera dom???
Kanske blir så, men det vore roligare att låta skära ut bitarna och sen svetsa ihop dem själv, från en ritning.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
#115463Jo jag håller med om at den kan vara rörig, men så jag fatter detta så er det 40mm+0,5mm som gäller. sagt på en annan måte, så er vel den kroken lik dina trima krokar, bara at dim. er 40mm istället för 60mm.
#116360Perfekt! Precis det jag letat. Iofs har jag redan fört mallar till kompisen.
Nu kom äntligen jordskopan hem, inte visste jag att den hade gömt sig i Boden. Nåja, nu ska jag beställa en till omgång skopfästen och kapa bort lilla BM fästena. Ser ut som ett riktigt fynd faktiskt, den har det jag letat: 160cm bredd, spetsigt skär, tänder & gott skick. Kompisen sa att det är som att köpa häst, man måste kolla tänderna.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
#130797Love me tänder, som Elvis sjöng. Blir bra bett med den. Mycket användbar sak, det är inte ett dugg kul att schakta med storskopa när det är lite hårt.
totte skrev:Love me tänder, som Elvis sjöng. Blir bra bett med den. Mycket användbar sak, det är inte ett dugg kul att schakta med storskopa när det är lite hårt
Ännu mer försvenskat (Härjedalskt) av Evert Ljusberg " lån mi tänder, för ja ska ut fri" det vår annars för svårt att "blister" efter "stochan".
#135040Jag har ju beställt ett par fästen av kompisen men kunde inte avhålla mig ett köp av färdiga Eurofästen från Lakkapää för 680:- som jag använder till jordskopan, de beställda ska till pallgafflarna senare. Nå jag tänkte att så dåliga som Kellfri-fästena är de nog inte som det ryktades om i en annan tråd men försiktig som man är så hängde jag dem på frontlastaren, och jodå, så dåliga var de! Helt sanslöst, det skiljde en cm på avståndet mellan kroken och örat på båda sidorna! Ojoj, lite trist, men det var bara att kapa isär och förskjuta sidorna så rätt avstånd erhölls sedan svetsa ihop dem igen. Tack vare det extraarbetet fick jag inte fästena på plats idag och måste fortsätta imon med arbetet.
LakkapaaEuroSkopfaste.jpg
Här ser man att låssprinten inte går i hålet öht, och min modifiering så sprinten går i. Jag ska kontakta Lakkapää och meddela att de säljer varor som inte håller måttet.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Slurfi skrev:Jag har ju beställt ett par fästen av kompisen men kunde inte avhålla mig ett köp av färdiga Eurofästen från Lakkapää för 680:- som jag använder till jordskopan, de beställda ska till pallgafflarna senare. Nå jag tänkte att så dåliga som Kellfri-fästena är de nog inte som det ryktades om i en annan tråd men försiktig som man är så hängde jag dem på frontlastaren, och jodå, så dåliga var de! Helt sanslöst, det skiljde en cm på avståndet mellan kroken och örat på båda sidorna! Ojoj, lite trist, men det var bara att kapa isär och förskjuta sidorna så rätt avstånd erhölls sedan svetsa ihop dem igen. Tack vare det extraarbetet fick jag inte fästena på plats idag och måste fortsätta imon med arbetet.
LakkapaaEuroSkopfaste.jpg
Här ser man att låssprinten inte går i hålet öht, och min modifiering så sprinten går i. Jag ska kontakta Lakkapää och meddela att de säljer varor som inte håller måttet.
ja köpte ett par från kellfr. hade omvänt problem, öronen där uppe va förstora för ålös rör,så fick svetsa i ca 15mm. jäkla skit dom prakkar på snålt folk
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).