Öppna kategorin

Rykande problem med case 1294

3 inlägg 5983 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rykande problem med case 1294

salo  
#114938 Har ett problem med att traktorn ryker vit/blått rök vid lätt belastning tex utförskörning samt att den ej går rent när den varvas när den står still. Tacksam för svar



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Rykande problem med case 1294

Åke Nilsson  
#115323 Hej!
1 Får du full effekt vid körning fullgas den vill inte lägga av ? annars byt bränslefiltret.
2 Kolla om oljenivån ändras efter längre körning kolla alltid kall motor
3 Ingen större oljeavgång ?
Kolla om det rycker ur vevhus ventilationen mycket då maskinen är i gång ,då är det kolvringsbyte nästa.

4 Ta & lossa lite på en anslutning till spridare undre tiden maskinen är igång lyssna att
motorn får sämre gång vid alla spridare.
Den spridare som inte ändrar motorns varvtal/gång är troligtvis deffekt .

5 Plocka lös spridare lämna in för kontroll , kostnad ca 500 kr låna samtidigt kompressionsprovare
och kolla kompen då du liks har lös se till att få en modell som du skruvar fast i spridarhålet .

Personligen tror jag det är filtret eller spridarna som inte funkar som dom ska.
Hade en traktor som stått ett halvår som började gå lite ojämt på högre varv fick rensa spridarna.


Lycka till
Åke.

Avatar Fallback

Re: Rykande problem med case 1294

New holland patu  
#115334 Vit rök tyder på vatten i förbränningen, blårök tyder på olja i förbränningen. Topplockspackningen kanske, jag bara gissar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).