Bioenergi

tips att komma igång med min vedförsäljn

17 inlägg 7958 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

tips att komma igång med min vedförsäljn

marcus_ford 3600  
#112145 Hejsan :smile: ha nu köpt en ny motorsåg,cut control(avståndsmall) och vippstativ+100 40 litersäckar. är garanterad 20 kubik björk och nåra blandved(ska klyva alt själv). skulle nu vilja ha hjälp av er mer profsegonela säljara med marknadsföring med mera,, obs ska bara hålla på på kvällar etc



   TS
Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

ulfgustav  
#112194 Det behövs inte några större säljare talanger för att sälja brasved.
Vet inte var du bor, men varför inte undersöka närområdet, vintertid så brukar man lätt kunna se vilka som bras eldar i kamin, lokalisera dessa, lägg en liteninformation om att du finns i deras brevlådor.

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

marcus_ford 3600  
#112338 tack för svar,, bor i storstad tror undelättar väldigt mycket... ska nog göra nåra flygblad å dela ut där. är en krona litern förlite dvs 40 kr säcken??
Senast redigerad av marcus_ford 3600 sön 23 dec 2012, 14:38, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

foton  
#112340 I varje lokaltidning brukar dom ha vissa dagar som man kann sätta in billiga annonser typ 50 kr. Sätt in en sådan med tel. nr. Är säcken packad så är det minst 50 kr.

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

ulfgustav  
#112350 Sannolikt så bör du kunna ta ut ca 65 kr/ säck.
Titta på närmaste mack, de säljer sannolikt brasved för betydligt högre pris

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

H3nkk4  
#112370 Det brukar räcka med att annonsera i lokaltidningen. Det är inte svårt att sälja brasved inte..

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

marcus_ford 3600  
#112380 okej men närmaste konkurant tar 50 kronor säcken... macken tar 79 och dom ska visst sälja en del. ha gjort flygblad att dela ut och en hemsida :o tänkte ta balekärra full me säckar och ställa sej på marknad, men du får man nog skriva kvitton och sälja vit, pappa ha ju f-skatt så det ä ju inga problem. är bara 15 men hur många säckar tror ni jag kan sälja?? är 1 kr litern för ved för billigt

   TS
Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

H3nkk4  
#112398
marcus_ford 3600 skrev:okej men närmaste konkurant tar 50 kronor säcken... macken tar 79 och dom ska visst sälja en del. ha gjort flygblad att dela ut och en hemsida :o tänkte ta balekärra full me säckar och ställa sej på marknad, men du får man nog skriva kvitton och sälja vit, pappa ha ju f-skatt så det ä ju inga problem. är bara 15 men hur många säckar tror ni jag kan sälja?? är 1 kr litern för ved för billigt


Du ska sälja så många som möjligt.

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

H3nkk4  
#112399
marcus_ford 3600 skrev:okej men närmaste konkurant tar 50 kronor säcken... macken tar 79 och dom ska visst sälja en del. ha gjort flygblad att dela ut och en hemsida :o tänkte ta balekärra full me säckar och ställa sej på marknad, men du får man nog skriva kvitton och sälja vit, pappa ha ju f-skatt så det ä ju inga problem. är bara 15 men hur många säckar tror ni jag kan sälja?? är 1 kr litern för ved för billigt


Det behövs nog ingen hemsida eller flygblad för att sälja ved. Det går alltid att sälja ved ändå.

Användarvisningsbild

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

Skogshuggarn  
#112401 Instämmer!

Är det bara "någorlunda rätt kurs", på avsaluveden så brukar det ordna sig per automatik med avsättning.
Vedproffsen som tar 1450:- m3tpb verkar dock ha, www.blocket, som försäljningssite.

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

marcus_ford 3600  
#112415 ska sätta ut en blänkare på blocket till sommaren, tror ni 500 säckar blir nåra bekåmer att sälja?

   TS
Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

H3nkk4  
#112437
marcus_ford 3600 skrev:ska sätta ut en blänkare på blocket till sommaren, tror ni 500 säckar blir nåra bekåmer att sälja?



Det är omöjligt att säga huru mycket som går att sälja där du bor. Ved blir ju inte gärna för gammalt så fast du säljer 500 säckar på 2 år gör ju inget.

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

marcus_ford 3600  
#112479 ja bara det ä klyvat håller det nåra år. vad krävs mer för maskiner jag har??(har klyv)
är det nån som har provat att lägga ut en annons på blocket nu så dom kan beställa till nästa år... tror många vill säkra sin ved till nästa år

   TS
Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

H3nkk4  
#112486 Det behövs inget mer.. Mitt i vintern är det kanske för tidigt att sätta ut en annons till nästa vinter. Sätt ut till våren ist.

Avatar Fallback

Re: tips att komma igång med min vedförsäljn

marcus_ford 3600  
#112609 Tänkte ta 40 kronor för då är jag en tia billigare än kunkurant 😈
Ä de nån som har dett "nima kittet" med vippstativ o säckar... är det bra?? fastnar de lätt??

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).