Före och efter jobbet

hur många elever bör dela på fem skotare

17 inlägg 7086 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: hur många elever bör dela på fem skotare

skogsrået  
#108319 min sambo är entreprenör o sysslar mycket med trädsäkringar,vädersäkringar och trafiksäkerhetshöjande avverkningar...inget jobb man sätter en nybörjare till med bara en dags erfarenhet...där gäller det att ta sig fram med en skotare o skördare trots att det egentligen räknas som tekniskt impediment...man måste bara fram...
jag håller inte riktigt med om att vi bara läser skogliga ämnen...vi är en vuxenutbildning o det är stor skillnad ..många av oss har mycket skogliga erfarenheter sen tidigare...men vi läser ämnen som :jämlikhet,näringslära,företagsekonomi,svets,arbetsmiljö "förutom de skogliga ämnen" ..
nu efter 14 veckor har vi fortfarande inte sett till den skotare som är tänkt att vi ensamma ska få ha...en skotare att slippa dela med 70 andra skulle innebära att vi skulle kunna köra skift på den och få mer rutin i körningen,någon skördare kommer vi nog inte att få någon utbildning på...synd,.för det var därför jag började här..för att få fräscha upp kunskaperna...frågan är ju varför man offrar 3 år på skola om man ändå lär sig att köra så snabbt som en dag.... :)

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: hur många elever bör dela på fem skotare

Toppy  
#108691 Nu sa jag inte att man är anställningsbar efter en dag. sa att man lär grunderna på gott som en dag resten kommer med tiden, efter totalt 7 ggr ute med skolan och 2 veckors praktik är den körning jag haft och fått förfrågan att arbeta på min lediga tid efter det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).