Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1154477 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

jbergstrand  
#202719
jonathanA skrev:Asså det blev köp? såg din vagn på blocket!


Inte bestämmt, ska se om det går att bli av med min vagn först, vill ju helst inte ha två :D

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

jbergstrand  
#202720
Crisse skrev:Vem har gjort ombyggnationen på Valtran? Anders skördare?


Japp, fram/back vippa, styrning, ramstyrning sitter me i armstöden och el pedal till drivning av traktor :)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

T Landström  
#202722 Man blir ju lite avis när man ser vad ni kör med i skogen... :)
Samtidigt blir man ju nyfiken på hur mycket skog ni äger?

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

ss0803  
#202736
ss0803 skrev:Moheda har tydligen använt beteckningen 700L på två olika kranar. Kranen som hittas vid en sökning och anges ha en räckvidd på 8.3m är av den gamla typen med rak bom.

Kranen på bilden är modernare med knäckt lyftbom. Jag tror detta är en M75 men precis innan de gick över till de nya beteckningarna. Det kan stämma då det i annonsen anges att vagnen är från 2007, de nya beteckningarna kanske infördes till 2008.

Jag får rätta mig själv, tydligen hade just 700L knäckt lyftbom även på den tidigare kranserien. Det betyder ju att kranen i annonsen har 8.3m räckvidd (som OlaE varit inne på) och inte 9.5m som angetts.

Se bifogad bild från ett Moheda produktblad från 2005.
moheda_01.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

stegmaster  
#202799 Får man fråga vilket pris det rör sig om???
Såg denna annonsen, som jag tycket var ruskigt dyrt för en gammal valtra med mycket timar, och 545tkr för endast vagnen. :surp:, 295tkr för traktoren för.

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... e=39105487


Bild

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

RTH  
#203062
Fiat6.JPG
Hej
Som ny på forumet tänkte jag bidra med en bild på mitt skogsekipage.
Fiat 680 + 8tons Patuvagn + EVI 2400 kran på ca 5,5m med utskjut. Funkar bra till lite vindfällen och vedkörning + diverse arbetsuppgifter i lantbruk.

/RH

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203071 Behändigt och säkert prisvärt ekipage.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203078 Har du flyttat tanken så att du kan vända stolen?

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

RTH  
#203187
ATK skrev:Har du flyttat tanken så att du kan vända stolen?


Hej
Jag har i nåt skede funderat på det men kom till slut fram till att det ändå är ganska bökigt att komma runt och när jag är ganskalång får jag knäna under hakan pga det höga golvet under stolen.
Funkar rätt så bra att sitta snett i alla fall. Skulle det bli väldigt många körtimmar är nog skogshytt ala valmet att föredra.

RH

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Simon.M  
#204298 Valmet 565 och mowi vagn

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

rikard_e  
#204460 Mycket trevlig traktor och vagn! Upplever du 565:an som törstig?
vad har du för såg?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Simon.M  
#204472 Jag upplever den inte som törstig vet inte vad den tar 2-3 l/h kanske aldrig räknat på det bara tankar o kör :lol: Såget är en husqvarna 550

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

andan  
#204608 Årets investering, en HYPRO GPH03, troligtvis den bästa investeringen hittills... En fruktansvärd skillnad kapacitetsmässigt, mkt nöjd!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

jonathanA  
#204610 Mycket kul med bilder! Hur grovt klarar den ta?
Får man fråga var du håller till i bohuslän?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

andan  
#204640 Vet inte exakt, men skulle väl tro ca 35 - 40 cm... Begränsningen ligger snarare i grenarnas grovlek, men storleken som ligger i på bilderna funkar fantastiskt bra. Björken är det största problemet, när det börjar bli krokigt så vill fotocellen gärna tro att stammen är kapad och nollställer mätverket, men så länge det är rakt så går det bra.
Skönt att få virket i högar, bara att växla till vagnen o köra ut... Räknar med att jag får gjort minst dubbelt så mycket mot innan, t.o.m. värt att bara sticka ut ett par timmar...
Tvekade länge innnan investeringen togs men ångrar det inte en sekund, grymt skönt att slippa slita som ett djur för att få ihop några få m3...

Slänger in ett par bilder till :)

Håller till strax norr om Uddevalla.
Senast redigerad av andan tis 15 jan 2013, 22:15, redigerad totalt 1 gång.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).