Extra pump Valtra 6550 med takmontage

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage
Funderar nog på om jag inte borde kanförstärka fälgkanterna efter dagens? händelse som nödreparerades med domkraft för att inte trycka in massa skit som punkterar slangen.
Hade de gamla framdäcken ännu legat på hade jag nog haft punktering igen

Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Står ju tubeless på däcket?
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Har haft problem med att den vänstra har spruckit vid skarven flera gånger både över o under plattan som ligger mittemellan i skarven, o nu ser de ut som fanns med flera svetsar över varandra.
Måste nog göra nya stolpar men fråga är lite om jag ska ha en platta I mellan eller svetsa dom ände mot ände med förstärkning längs sidan?
Haken med de alternativet är att de blir svårt att få till vinklarna så stolparna stämmer mot varan

Tja vad göra?
Går undan när de bara är att vräka på utan knappt flytta på mej

Skapa konto
det spontana jag kommer tänka på är att en metod för att undvika brottanvisningar är ju förstärkningsplåtarna har radier och mjuka former.
likt bilderna på cranab visar i denna tråd.
Helsensoriserad skotarkran Cranab
Hur tjock är väggarna på rören?
Jag skulle göra skruvbara plattor mellan rören med förstärkningskilar svetsade (ganska långa)
Sen kan du kombinera de innersta killarna med hål som du skruvar ett rör som går mellan venstär och höger ben så båda benen tar upp kraften som på den snygga ritningen

Sen kan man ju dividera om var mellanröret skall sitta egentligen..
Skapa konto
Pilkemaster Evo 36
Husqvarna 346xp NE special edition
Husqvarna 550 xpg
Jonsered CS2147WH
Jonsered R5 44
Stihl fs 460 c
Husqvarna 555
Lite tveksam till tvärbalk då de ska röra sig lite annars blir de nog större belastning på infästning en mot axlarna, påstod iaf han svetsade ihop de från början.
De knepiga är lite att den nedre halvan lutar både bakåt o inåt o de övre lite framåt
Det blir att köra med hela rör som är bockade

Sen spricker det på nästa ställe

Pilkemaster Evo 36
Husqvarna 346xp NE special edition
Husqvarna 550 xpg
Jonsered CS2147WH
Jonsered R5 44
Stihl fs 460 c
Husqvarna 555
Hans inspiration kom säkert från minibrunetten o hans svåger hade en mekanisk verkstad med rörbock för grova rör...
Ingen i min bekantskapskrets har de

MVH
Morgan