lör 06 aug 2011, 22:22#135040Jag har ju beställt ett par fästen av kompisen men kunde inte avhålla mig ett köp av
färdiga Eurofästen från Lakkapää för 680:- som jag använder till jordskopan, de beställda ska till
pallgafflarna senare.
Nå jag tänkte att så dåliga som Kellfri-fästena är de nog inte som det ryktades om i en annan tråd
men försiktig som man är så hängde jag dem på frontlastaren, och jodå, så dåliga var de!
Helt sanslöst, det skiljde en cm på avståndet mellan kroken och örat på båda sidorna!
Ojoj, lite trist, men det var bara att kapa isär och förskjuta sidorna så rätt avstånd erhölls
sedan svetsa ihop dem igen. Tack vare det extraarbetet fick jag inte fästena på plats idag
och måste fortsätta imon med arbetet.
LakkapaaEuroSkopfaste.jpg
Här ser man att låssprinten inte går i hålet öht, och min modifiering så sprinten går i.
Jag ska kontakta Lakkapää och meddela att de säljer varor som inte håller måttet.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.