Självvald väg i egen skog
Traktorer och processorer
Slängande trepunkt
ons 28 okt 2015, 22:12#348387Fast kedjorna får inte vara så korta att jag inte kan lyfta hitchen ända upp (med kranen i trepunkten).
TS

lör 31 okt 2015, 11:21#348771
Jag skrev nog lite konstigt. Det sista om nya/begagnat/smida själv var alltså stabiliseringsstagen jag tänkte på, inte infästningen.
Aqualize skrev:Ser väl ut som du har infästningen för stabiliseringsstagen under bakaxeln? Bara fixa sådana nya/begagnat/smida själv.
Jag skrev nog lite konstigt. Det sista om nya/begagnat/smida själv var alltså stabiliseringsstagen jag tänkte på, inte infästningen.
Vit Valmet 6300 2wd från 1991. Röd BM Victor från 1961.
lör 31 okt 2015, 23:03#348908Har sett en annan modell av stabilisering. Har ingen bild men försöker beskriva: Plattjärn ca 8*100 ligger mot lyftarmen och går i en båge över kraftuttaget och slutar en bit över mitten av traktorn. Ett bit plattjärn (8*100) ligger på utsidan av lyftarmen men är fast i det första plattjärnet så att det blir som en gaffel att trä över lyftarmen. I den änden som befinner sig över kraftuttaget finns två avlånga hål, ett på tvären och ett längsmed.
Sen får man ha ett likadant järn, fast spegelvänt över den andra lyftarmen och de båda bultas ihop i mitten. Eventuellt kan det behövas spännskruvar som låser fast mot lyftarmarna.
Med en sådan konstruktion blir det inget slängande!
Sen får man ha ett likadant järn, fast spegelvänt över den andra lyftarmen och de båda bultas ihop i mitten. Eventuellt kan det behövas spännskruvar som låser fast mot lyftarmarna.
Med en sådan konstruktion blir det inget slängande!
sön 01 nov 2015, 09:32#348929Man kan ha ena stabiliseringsstaget i låst läge och den andra i det långhål som brukar finnas
för då kan det ge sig det som behövs i det långhålet men ändå vara rätt så spänt.
för då kan det ge sig det som behövs i det långhålet men ändå vara rätt så spänt.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
sön 01 nov 2015, 09:50#348932Ett alternativ
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).