fre 02 sep 2016, 09:44#405729
Om det nu kommer nya arter så kan man kanske förvänta sig nya skadedjur, det är just därför detta är ett forskningsprojekt. Forskning sker under särskilda förhållanden som ska motverka att nya arter sprider sig utanför försöksområdet. Projektet initieras med en omfattande riskbedömning, och under en extensiv period ska rigorösa tester genomföras, sedan samlas data och prover in för att sammanställas, ifrågasättas, presenteras, försvaras och slutligen publiceras. Men innan det blir det knappast på tal om att odla träd ifrån Iran här (reserverar mitt uttalande ifrån privata aktörer som ev skulle bedriva detta på eget bevåg).
De doktorer inom biologi jag känner tjänar knappast några enorma summor på sitt arbete, många gånger verkar de förväntas arbeta gratis och konstigt nog för mig gör några även det. De ursäktar det beteendet med att dom brinner för sitt arbete. Att dom inte kommer att hinna betala tillbaka CSN lånet förrens pensionsåldern är uppnådd är väl något som gnager på en del, de har ju trots allt studerat i 8 år och det kan man ju tycka skulle vara värt en del. Vill man däremot bli förmögen utan utbildning så ska man satsa på att bli politiker, då kan man tydligen slösa bort flera dussin av doktorers studieskulder och komma undan med det*.
Att sedan jämföra en potatis och ett träd? Tillåt mig tvivla på att de är artfränder, det kan tom jag avgöra utan 8 års utbildning inom biologi.
Detsamma gäller även samtalsämnet utanför ramarna, IS representerar inte Iran eller vice versa! IS är psykopatiska banditer och sadister, och för att lugna dina nerver finns det knappast några terroriserande självmordsträd, om du nu var av den uppfattningen.
/ Holgo
"Det som skiljer den vise ifrån den envise är förmågan att idag tänka annorlunda ifrån igår".
*
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledark ... 3436200.ab