Tor R skrev:Jag skulle vilja se en detaljerad beskrivning av vilka och mängden material som används för att producera en fossilbil kontra en elbil.Rotvältaren skrev:Så är det snart dags igen, vi kommer nu att bli tvångsmatade med inlägg efter inlägg om subventioner till det fossila bränslet. Elbilars miljöpåverkan ska man helst hålla tyst om.
Och om någon av dem lägger beslag på material som andra industrier inte kan få tag på.
PS, forumet är mycket bättre att läsa efter att jag blockerat en person 👍
Det har skrivits 100-tals inlägg nu om det fossila bränslets subventioner och skadeverkningar och det är precis samma drapa med samma felaktigheter som upprepas om och om igen. Och dessa inlägg skrivs ofta som replik till inlägg som är kritiska till "den gröna omställningen".
Skriver man ett inlägg om batteritillverkare som fått tillstånd att släppa ut 900 ton metylenklorid eller tetrakloretylen tar det hus i helvetet och det skall skrivas dussintals raljerande inlägg om fossila bränslets skadeverkningar.
Skriver man ett inlägg och länkar till en artikel som handlar om att tyska köpare är tveksamma till elbilar skrivs det dussintals inlägg om att det som står i artikeln inte stämmer eftersom det är de "fabulösa subventionerna till det fossila bränslet" som konkurrerar ut elbilarna i Tyskalnd och det oaktat att det är kol och naturgas som tyskarna subventionerar.
Skriver man och länkar till vilka subventioner som betalas ut i Europa och USA till elbilar och laddutrustning så är det "hittepå" eller så går whataboutismen full in och så ska de följande 20 inläggen handla om subventioner till det fossila bränslet.
Precis allt ska handla om det fossila bränslet, när det gäller elbilar finns det inget att kritiskt att påtala så scrolla bara vidare!