röjjare skrev:Sen kan det ju vara lite svårt att förstå varför en rörtång av märket bahco skall vara dyrare än en hel cykel från biltema.
Usch.
Elias skrev:Det är garanterat så att snap on har sänkt kvaliteten på bahco för att deras inavlade jag menar inhemska märke snap on ska vara bättre. Detta har hänt många gånger förr, amerikanska grejor ska ju vara bäst speciellt i sådana koncerner. Volvo var otroligt slitstarka bilar m.m tills ford tog över och levde på de gamla meriterna och idag är de so so.
Niking skrev:röjjare skrev:Sen kan det ju vara lite svårt att förstå varför en rörtång av märket bahco skall vara dyrare än en hel cykel från biltema.
Usch.
Den kommentaren säger betydligt mer om dyngkvaliteten på Biltemas cyklar än kvaliteten på rörtången. Riktiga cyklar kostar betydligt mer än biltemas missfoster...
/Niklas
Niking skrev:Elias skrev:Det är garanterat så att snap on har sänkt kvaliteten på bahco för att deras inavlade jag menar inhemska märke snap on ska vara bättre. Detta har hänt många gånger förr, amerikanska grejor ska ju vara bäst speciellt i sådana koncerner. Volvo var otroligt slitstarka bilar m.m tills ford tog över och levde på de gamla meriterna och idag är de so so.
Det är väl inte bara amerikanska företag som gjort så. Samma sak har väl hänt med bl.a. Partners motorsågar sedan Elux/HVA köpte upp märket?
/Niklas
obantteg skrev:Niking skrev:röjjare skrev:Sen kan det ju vara lite svårt att förstå varför en rörtång av märket bahco skall vara dyrare än en hel cykel från biltema.
Usch.
Den kommentaren säger betydligt mer om dyngkvaliteten på Biltemas cyklar än kvaliteten på rörtången. Riktiga cyklar kostar betydligt mer än biltemas missfoster...
/Niklas
Kompisen som var värst/bäst på att cykla när man var i den åldern (5 år sen) köpte hojar på biltema, ramen och svetsarna såg exakt likadana ut som ett annat känt märkes saker, tror det var Giant.
Sen kan ju växlar och gafflar vara skit, det har jag ingen koll på.
th skrev:"Varumärket" Bachos prylar tillverkas numera av företaget SNA Europe som ägs av Snap-On Incorporated i Wisconsin vars hemsida http://www1.snapon.com/ domineras av den finansiella halvårsrapporten 😡 .
SNA Europe hävdar att man har tre fabriker i Sverige: Lidköping, Bollnäs och Edsbyn, dvs. i huvudsak Bachos gamla fabriker. Skiftnycklarna som förut tillverkades i Enköping görs numera i Spanien. Om man tittar i affärerna hittar man en del Bacho-verktyg som tillverkas i Fjärran Östern.
Med amerikanska ägare brukar ju kvalitén gå ner (se t.ex. på Saab och Volvo) så dina iakttagelser stämmer nog. Jag köpte på mig lite svensktillverkade verktyg när Sandvik sålde så här blir det nog inga mer Bacho-verktyg köpta.