mån 12 jan 2009, 22:22#47451
Själv kör jag med 4st maskiner
Meec (Jula) 180*1800W går inte å köra så hårt med dom. men går bra att ha till rostslipning och sådant då den itne får jobba allt för hårt. Gick sönder rätt tidigt efter att ha kört hårt med den men det var två skruvar som lossnat så nu är det loctite på dom så nu så funkar den. Billig maskin får vad man betalar för 299:-
Bruksbo 230*2000w Billig maskin det oxå funkat mycke bra hittils. Nu är den på 2350W och kostar 799:-
Bosch 180*1800 eller om det är 2000w i alla fall proffsmaskin. Som bara går å går. Håller ändå hyffsat bra pris runt 2000:-
Bosch 125*1000w tror jag den är på ej säker på Watt på den. Proffsmaskin i alla fall som alldrig är problem med bara går å går den oxå.
Kollade på Swedol och du har ju två lämpliga som du själv skrivit. Kressen kostar ju endast 1200:- nu med kampanj priset.
Alldrig testar Kress själv men skulle tro att det är bra maskiner.
Åker du till Swedol för att titta på dom så kolla skivans skydd på kressen så det sitter fast på ett bra sätt. Det ser lite mysko ut på Kressen
Vet att på enstaka maskiner även dyrare har det varit dålig fastsättning av skivans skydd. Man ska ju va rädd om ögon och fingarna. Sen en till sak med Kressen. Det verkar som att den har lös sladd. alltå en till kontakt i maskinen. Visst kan va bra om man skadar sladden och bara kan byta sladd lätt å bra men hur ofta gör man det.... Jag kanske får byta sladd en gång per en maskins livslängd och det gör jag hellre än att ha en skarv till. Det händer ju i bland att man är högt upp på en maskin och slipar å sen firar ner maskinen till marken i sladden. Funkar inte så bra med kressen om det är en kontakt i maskin....pang i cementen....
Sådana här saker behöver man hellst klämma å känna lite på oxå så man kan göra ett bra val.
Personligen så hade jag nog lagt till nån krona till och köpt Boschen.
Rottne H20 -07. Valmet 860.1 -05. Valmet 860.4 -10. John Deere 4850. JPM Maskintrailer.