Verkstan

Dagens Service

1476 inlägg 336188 visningar 70 följer Svara, dela mm...   

Re: Dagens Service

Avslutat-02  
#628007 Det där är en friskluftsmotor, modellen före den byte namn till 545...
Ingen skillnad....

Däremot kan dessa vara lynniga, och jävlas konstant...
En del gick och går fantastiskt, men det finns många som ligger i skrothögen...

FR står för Flexibel Röjsåg.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

HannuRöj  
#628096 Tack, Röjarn!
Nu vet vi varför han vill köpa en ny såg. :sad: 💸
Jag byte ny alkylat på tanken och den startade och går tomgång väldig bra, men H -sidan funkar inte. Booar och booar... Kanske jag skulle kolla membran.
Men så är det att om man kan inte lita på att motorn startar, är det mer vettigt att köpa en ny skogröjare.
Gamla 345n kan han ha som grastrimmer, om den funkar på någon sätt. Om den krånklar, krånklar den hemma. :lol:

Användarvisningsbild

machonisti  

Kattskallar till min Valmet 828.
Verkar finnas vit beläggning på blecket i sidan. Inte på dom där runda grejerna (minns inte vad dom heter).
Kolla arbetsbordet :lol: :lol:

Användarvisningsbild

sundelius  
#628116 Macho brukar ju försvinna långa perioder från forumet.
Då har ursäkten varit att barnen grejat med datorn, här ser vi nog den verkliga anledningen :grin:

Användarvisningsbild

machonisti  
sundelius skrev:Macho brukar ju försvinna långa perioder från forumet.
Då har ursäkten varit att barnen grejat med datorn, här ser vi nog den verkliga anledningen :grin:

Jag vet att jag ibland försvunnit, en gång berodde det faktiskt på datastrul. En annan höll jag på med sommarstugeprojekt. Byggprojekt gör jag sommartid i samband med grävarbeten, skriver inte om dem så ofta här då jag tycker att det är ett skogsforum.

Palakangas  
#628189 Dagens service var magnetröntgen på min högra hand. Tack och lov var det en gammal och läkt skada den vanliga röntgen avslöjade. Men vilket oväsen det var under magnetröntgen! Det och lokalradion i lurarna blev rent av psykedeliskt😛🤣🤤🤫

axwell  
#628786 Köpte flera år sedan speciella skodubb från Skogma som jag monterade enl anvisningen.
Satte dom i huggarstövlarna som bara används när det är för blött med kängor.

Några veckor sedan var det både blött och isgata, dubbarna gjorde ingen nytta, dom var utslitna och inte vidare effektiva som nya heller.

Nu fick det bli en test av grövre doningar, började med 1 stövel, nu blir det även på 2:an.
Kan rekommenderas !

Plåtskruvar 13 mm från Biltema,
En av alla utslitna dubbar.

En viss skillnad !

Användarvisningsbild

ananders  
#629261 De senaste 5 arbetstagarna har jag varit med och servat jobbets tröskor. :ymparty: :-bd .

Blivande snickare  
ananders skrev:De senaste 5 arbetstagarna har jag varit med och servat jobbets tröskor. :ymparty: :-bd .

Blivit finne också? :d

Användarvisningsbild

ananders  
Blivande snickare skrev:
ananders skrev:De senaste 5 arbetstagarna har jag varit med och servat jobbets tröskor. :ymparty: :-bd .

Blivit finne också? :d

Får skylla på min sambo som är halvfinne. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Erre  
#629389 Nästa projekt.
Ska bli en 346a med en 353 cylinder och kolv.

Førland  
#629439 Har akkurat satt sammen min 2153wh etter bytte av veivaksel tetninger og lager,startet på 2 draget :-bd

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#630621 Några gånger är det inte svårt att hitta varför en såg inte får bränsle :d

Brensleslang och filter har nog sett sina bästa dar. Totalt uppäten
slang. Aldrig sett värre :-o
Men, den gamla Shindaiwa 350 har gått på macksoppa i alla år, och
nu hade den stått i två år utan att användas, så det är väl inte märkvärdigt.

Nu får jag se om jag kan hitta något som kan ersätta
tankgenomföringen, filter och slang ner i tanken.
Blir väl att skruva isär förgasar och göra ren ochså.

BM Buster  
Gjorde ett nytt element till golvvärmen i Bustern.
Det gamla böjade läcka okontrollerat efter 40 år! Så det blev till att leta i gömmorna på jobbet och igång med vinkelslip och svets, en timme senare så hade jag ett nytt element, som lök på laxen blev dom gamla slangarna lika otäta som elementet av hanteringen, så det blev en ny stump.
Så nu är det åter varmt under sulan! :-bd

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#630764 Ni som motorrenoverar äldre sågar, hur tycker ni det är med resterande komponenter på sågen?

Anledningen att jag frågar är att min ena 2152 är renoveringsmogen och därför hugger jag med den andra 2152 och nu efter några dagars huggning gick fjädern till gasen på förgasaren av. Så därför frågar jag er som renoverar, drabbas ni av massor med efterföljande småfel eller är ni nöjda med era sågar efter renovering?

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).